Telefoane inteligente: vanzarile cresc datorita aplicatiilor
Data publicarii: 15-07-2009 | IT&CVanzarile de telefoane mobile inteligente (smartphone-uri) continua sa fie foarte bune pentru ca utilizatorii cauta diverse functii si aplicatii pe care le folosesc zi de zi, chiar si conexiunea la internet, care a devenit un lucru obisnuit si obligatoriu pentru tineri, spun specialistii din domeniu.
Chiar pe trimestrul al doilea al lui 2009 vanzarile au fost in crestere, dupa ce pe primul trimestru numarul de smartphone-uri vandute in lume a crescut cu aproximativ 10 procente, potrivit principalelor firme de analiza in domeniu. Telefoanele inteligente cresc chiar si pe fondul unei diminuari a vanzarilor de aparate per total. Culmea este ca se vand mai bine terminalele mai scumpe, care ofera utilizatorului diverse functii si aplicatii, pe care nu le poate avea pe un terminal ieftin. Tocmai de aceea utilizatorii accepta sa aleaga o oferta cu subventie de la operator, unde platesc in general mai mult pe termen mediu pentru a avea reducere de pret la telefonul in sine.
Concurenta pentru BlackBerry
Dupa ce primul trimestru din 2009 a fost dominat de canadienii de la Research in Motion (RIM), care au castigat teren in fata liderului, Nokia, in al doilea trimestru iPhone Palm a inceput sa se extinda datorita atentiei media. Telefonul Apple a fost ieftinit pentru a face loc noului iPhone 3GS, iar Palm a lansat un telefon interesant, modelul Pre.
Vanzarile de terminale inteligente cresc anul acesta cel mai accelerat pe piata europeana, spun specialistii in domeniu. "Ne asteptam la o crestere a vanzarilor de telefoane mobile inteligente de 16% in 2009 pe piata europeana", a declarat un analist al IDC. In a doua parte a anului, noile terminale vor lua fata competitiei. Totusi, nu trebuie uitata lansarea Nokia N97, noul BlackBerry Tour si produsele foarte competitive Samsung si LG, dar si Asus, Toshiba, Acer sau HP. Palm, desi ar putea avea succes in unele piete europene, are de asemenea dificultati pentru ca nu mai este un brand atat de puternic precum Apple, spune Gartner.
O evolutie pozitiva este faptul ca telefoanele despre care media relateaza constant aduc o presiune imensa si asupra celorlalti producatori, care trebuie sa respecte standardele si sa tina pasul cu ceea ce cauta publicul, au apreciat analistii.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului