Crash-test cu Dacia Sandero la Mioveni
Data publicarii: 15-07-2009 | AutoVizita de ieri de la uzina Dacia avea sa rezerve echipei ProMotor o surpriza - un crash test cu Dacia Sandero. Obiectivul testului: validarea viitoarei motorizari EURO 5, motor care va fi disponibil spre vanzare din 2010.
Etapele premergatoare unui astfel de test necesita multa munca si atentie in pregatirea tuturor echipamentelor necesare observarii tuturor deformarilor echipamentelor testate. In acest caz studierea miscarii componentelor viitorului motor euro 5 care va echipa modelul Sandero. Testul de azi, un impact frontal cu o bariera fixa deformabila la o viteza de 65 km/h, necesita o pregatire de aproximativ 120 de ore, timpul necesar pentru ca totul sa fie in regula pentru un moment de mai putin de o secunda.
Gratie unui numar de 7 camere de filmat, de mare viteza, si o sumedeniei de senzori, informatia prelevata in fractiunea de secunda a impactului este "colectata" si trimisa spre analiza in Franta la Technocentre, unde o alta echuipa de inginerii studiaza datele. In laboratorul de impact a RTR de la Mioveni, se fac toate testele necesare validarii unui model / componente, dar si pentru pregatirea marelui test, cel al lui EuroNCAP.
Numarul mare de ore de pregatIri a simularii unui accident, munca asidua de analiza a datelor prelevate, au un singur scos: siguranta pasageriilor habitaclului. Dar, dupa cum a declarat seful de laborator, Livia Nicolae, daca echipamentele de siguranta pasiva nu sunt utilizate si exploatate conform fabricantului, munca unei armate de oameni este in zadar. Conform ultimelor statistici, in Romania centura de siguranta este purtata in mediu urban in proportie de 35 %, iar in mediu extraurban in proportie de 50%. Nepurtarea centurii de siguranta face ineficient airbag-ul, deoarece aceste doua echipamente au fost proiectate si gandite sa functioneze impreuna.
Integral in ProMotor
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii