Comunicarea, nu banii, motiveaza angajatii din IMM-uri
Data publicarii: 14-07-2009 | HR/CariereMoralul angajatilor din IMM-uri este sustinut in special de interesul firmelor de a crea un mediu de lucru optimist, in conditiile recesiunii, si nu tine atat de mult de aspectul financiar, potrivit unui studiu realizat de TriNet, companie americana specializata in servicii de outsourcing HR.
"Este o realitate faptul ca firmele medii si mici sunt mai flexibile si, prin urmare, isi permit sa reactioneze mai repede la schimbarile pietei", comenteaza Isabella Berghoffer, managing director pentru compania de consultanta HR Royalty Jobs International.
Potrivit cercetarii, mai mult de 75% dintre proprietarii de IMM-uri au spus ca starea de spirit a angajatilor lor s-a imbunatatit in cel de-al doilea trimestru al anului sau a ramas constanta. Cea mai mare pondere a fost reprezentata de cei care au afirmat ca moralul echipei a ramas nemodificat de situatia economica actuala (41%), in timp ce 34% au spus ca starea de spirit a angajatilor s-a imbunatatit. Un procentaj de 24% au fost de parere ca angajatii nu mai sunt la fel de optimisti ca anul trecut.
Factorii cei mai importanti pentru mentinerea moralului ridicat sunt cultura de companie, precum si reputatia firmei respective, au considerat 36% dintre respondenti. Flexibilitatea si echilibrul dintre viata personala si cariera (23%), dar si siguranta locului de munca (22%) au contat destul de mult.
Studiul arata ca 4% dintre detinatorii de IMM-uri nu considera ca oportunitatile de avansare in cariera ar modifica in vreun fel moralul angajatilor, 5% considerand ca beneficiile nu au niciun efect, iar 9% spunand ca pachetele de compensatie nu schimba foarte mult atitudinea personalului. in schimb, mai mult de jumatate dintre participantii la cercetare (60%) au mentionat ca au construit o reputatie de bun angajator si o atmosfera pozitiva in cadrul firmei printr-o comunicare eficienta si un management de calitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului