Afacerile din jocurile online vor fi interzise
Data publicarii: 13-07-2009 | DiverseInternetul a devenit un loc veritabil in care pasionatii lumii virtuale isi pot dezvolta spiritul antreprenor. Astfel, in cadrul jocurilor online de tipul Second Life, Eve Online sau World of Warcraft, utilizatorii folosesc bani reali pentru a cumpara obiecte virtuale precum haine, bijuterii, armuri sau arme speciale, folosite pentru a-si dezvolta cat mai bine personajul online.
Aceste schimburi nu sunt insa singurele, intrucat exista foarte multi utilizatori care prefera sa cumpere artefacte virtuale, fara sa urmeze tot parcursul jocului pentru a le castiga. Astfel au aparut "gold-farmerii". Spre exemplu, in jocul "World of Warcraft", jucatorii pot completa anumite misiuni pentru a castiga aur, moneda de referinta pentru jocul respectiv, insa exista si alti utilizatori care prefera sa cumpere aceste resurse pe piata neagra.
"Daca nu vrei sa-ti sacrifici timpul pentru a castiga resurse, poti gasi foarte multi oameni care prefera sa faca asta in locul tau, in schimbul banilor reali", a explicat, pentu Reuters, Blair Herter, expert in jocuri video.
Ca reactie la aceste schimburi, guvernul chinez a interzis, luna trecuta, vanzarea oricaror bunuri virtuale pentru bani reali, explicand ca se teme ca etalonul monetar virtual sa concureze cu yuanul, moneda nationala din China.
De asemenea, tot mai multi dezvoltatori de jocuri online interzic astfel de practici, intrucat incearca sa protejeze un profit de milioane de dolari. Un studiu al Universitatii din Manchester arata ca venitul mediu al unui "gold-farmer" este de aproximativ 145 de dolari pe luna, insa din cauza faptului ca acestia sunt foarte multi, castigurile lunare totale pot ajunge cu usurinta la un miliard de dolari.
"Companiile producatoare de jocuri online vor incepe sa sanctioneze practicile de acest fel, intrucat numarul utilizatorilor poate scadea, afectand astfel veniturile", a precizat Blair Herter.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului