Semne bune pentru internet
Data publicarii: 08-07-2009 | MediaIn 2013, incasarile din publicitatea mondiala online vor atinge valoarea de 25 de miliarde de dolari.Reclamele pe internet vor continua sa creasca in Europa, in Orientul Mijlociu si in Africa, in ciuda recesiunii care a cuprins aceste regiuni.
Un studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) precizeaza ca bugetele totale investite in mediul online vor ajunge in 2013 la suma de 25,2 miliarde de dolari, in crestere cu aproape 30%.
Aceasta evolutie vizeaza piete precum Europa, Orientul Mijlociu si continentul african. In acelasi timp, insa, vor exista si pierderi. De exemplu, publicitatea prin intermediul bannerelor va ajunge in 2013 la suma de 4,8 miliarde de dolari, in scadere de la 5,1 miliarde de dolari, valoare inregistrata anul trecut.
Piata advertisingului online din Statele Unite ale Americii va cunoaste si ea o pierdere de 400 de milioane de dolari in ceea ce priveste advertisingul prin bannere, ajungand la 4,4 miliarde de dolari. Si atunci ce va impinge inainte locomotiva publicitatii online?
BANNERUL E DEPASIT
In primul rand, motoarele de cautare, ce vor cunoaste o urcare constanta si sigura. "Le spun mereu clientilor mei: motoarele de cautare sunt o noua sansa pentru branduri si pentru afaceri", precizeaza Neil Eatson, seful companiei britanice de dezvoltare online, AKQA.
"Cautarea" tinde sa devina un instrument numai bun pentru multinationale care incep sa puna la bataie bugete de publicitate considerabile. In al doilea rand, sponsorizarea, publicitatea prin intermediul gadgeturilor si al microsite-urilor musca incet-incet din suprematia publicitatii online traditionale: bannerele.
"Aceste instrumente creaza o mai mare interactiune intre brand si utilizator", crede Steven Hess, CEO in compania Omnicom. Si atunci, mai este loc pentru bannere? Specialistii in marketing sunt sceptici.
Insa, analistii PwC cred ca, odata ce va trece criza, oamenii de marketing si publicitate vor trebui sa invete cum sa foloseasca afisele online in-tr-un mod mai creativ pentru a obtine profit. Pentru ca nevoile si obiceiurile de consum ale internautilor se vor modifica in timp.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman