Banca Transilvania se serveste din contul clientilor
Data publicarii: 07-07-2009 | Finante-BanciDesi se plang de clienti putini pe perioada crizei, bancile nu ezita sa se poarte abuziv cu cei care au deja un contract incheiat cu ele, noteaza Gardianul. In cazul clientei C.O., Banca Transilvania si-a permis "luxul" de a se "servi" din contul acesteia, fara a o instiinta, pentru a plati o polita de asigurare a apartamentului pe care ea o achitase deja. Dupa ce a cerut restituirea sumei sustrase abuziv, clienta a fost pusa sa semneze un document conform caruia banii i se restituiau numai daca declara ca nu va cere niciodata despagubiri Bancii Transilvania Asigurari pentru prejudiciile aduse in perioada 5-6 mai 2009.
Anul trecut, pe data de 6 mai, C.O., in calitate de persoana juridica, a achizitionat un apartament prin credit bancar obtinut de la Banca Transilvania (BT). La un an de la cumpararea apartamentului, a intrat in obligatia persoanei juridice sa reinnoiasca asigurarea la apartament.
"Asigurarea la orice bun expira la ora 12 noaptea si de aceea trebuie incheiata cu o zi mai devreme. Am avut noroc si in data de 5 mai 2009 am incheiat polita de asigurare. Astfel, pe 5 mai, am luat de buna lista cu asiguratorii agreati de Banca Transilvania si am mers de dimineata la asiguratorul Astra-Uniqa. Am platit asigurarea de aproximativ 8,3 milioane de lei vechi pe an pentru apartament si apoi am dus la Banca Transilvania polita incheiata pe un an si cesionata in favoarea bancii. Am predat polita in original si chitanta care dovedeste plata asigurarii la Banca Transilvania", a explicat C.O, clienta BT. Persoana juridica ne-a spus ca "in acel moment directoarea sucursalei Bancii Transilvania din Bucuresti, Tineretului, C. G., a prezentat o polita incheiata de Banca Transilvania Asigurari pe toata perioada creditului, respectiv 25 ani, si un grafic de plata a primei lunare de asigurare care se adauga lunar la rata de credit, tot pe o durata de 25 ani. "In fiecare an ar fi trebuit sa platesc o rata de 12,4 milioane de lei pe an Bancii Transilvania Asigurari. In fiecare luna, pe langa ratele de 87 de milioane de lei se mai adauga aproximativ 1,04 milioane de lei. Am refuzat sa semnez aceasta polita intocmita de Banca Transilvania Asigurari intrucat am prezentat o polita de asigurare valabila a imobilului, pe care o reinnoiesc anual, in valoare de 8,3 milioane de lei", ne-a declarat persoana juridica C.O..
Banca a luat din cont, fara nici un drept, 1,04 milioane de lei
Clienta Bancii Transilvania a fost anuntata ca prima rata lunara a asigurarii, in valoare de 1,04, milioane de lei, i-a fost automat retrasa din cont fara stirea acesteia. "In luna aprilie am platit o rata de circa 87 milioane de lei. Problema este ca Banca Transilvania nu mi-a spus nici ca am o rata mai mica din luna aprilie, respectiv de circa 84 milioane de lei. Asadar, in contul meu au ramas circa trei milioane de lei. Asa ca Banca Transilvania Asigurari a avut de unde sa se serveasca", ne-a mai explicat clienta bancii. Aceasta a solicitat restituirea sumei de 1,04 milioane de lei de la Banca Transilvania Asigurari. "Mi s-a prezentat un document pe care trebuia sa-l semnez si prin care trebuia sa solicit desfiintarea politei intocmite de Banca Transilvania Asigurari, polita pe care eu nu am solicitat-o niciodata, restituirea sumei de 1,04 milioane de lei si promisiunea ca nu voi cere niciodata Bancii Transilvania Asigurari despagubiri pentru prejudiciile aduse in perioada 5-6.05.2009", ne-a mai spus clienta Bancii Transilvania. El a refuzat sa semneze documentul si a depus o cerere oficiala prin care a solicitat justificarea retragerii sumei din contul sau, mai precis bazele contractuale ale retragerii pe baza contractului de credit.
"Banca Transilvania sustine ca nu m-am achitat de obligatia de a reinnoi asigurarea apartamentului, chiar daca in data de 5 mai 2009 am depus in original polita de asigurare. Am vrut sa ma adresez la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), dar acest serviciu nu este disponibil pentru persoane juridice. Urmeaza sa actionez Banca Transilvania si BT Asigurari in justitie", a precizat clienta Bancii Transilvania. Reprezentantii bancii, contactati telefonic pe parcursul zilei de ieri, au refuzat sa comenteze cazul clientei C.O. spunand ca directia juridica a Bancii Transilvania se va ocupa de aceasta problema.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?