Justitia americana a aprobat planul pentru restructurarea General Motors
Data publicarii: 06-07-2009 | InternationalUn tribunal american a aprobat duminica seara planul de restructurare a gigantului auto General Motors, acesta prevazand vanzarea celor mai bune active ale grupului unei noi companii ce va fi controlata de stat, scrie AFP.
"Tranzactia 363 a fost aprobata", a scris judecatorul care a instrumentat dosarul, Robert Gerbert, in motivarea deciziei. Dezbaterile privind situatia dificila in care grupul se afla s-au terminat joi.
Noul GM va fi detinut in proportie de 60,8% de statul american, in timp ce Canada va controla 11,7% si sindicatul UAW - 17,5%. Activele care nu vor intra in proprietatea noii companii vor fi vandute in justitie.
De asemenea, creditorii GM vor detine 10% din capitalul grupului, in schimbul anularii unor datorii de 27 miliarde dolari.
Dupa ce a acceptat, sub presiunile clientilor si guvernului american, sa isi pastreze responsabilitatea legala pentru autovehiculele produse pana la iesirea din faliment - ceea ce permite sesizari in justitie pentru eventuale defecte de fabricatie -, GM nu se mai confrunta decat cu un singur obstacol major: obiectiile unui grup de dealeri auto pe care fostul numar 1 mondial a vrut sa ii elimine din reteaua sa de distributie.
Fondat in 1908, grupul GM a ajuns sa domine industria auto din Statele Unite, dar si la nivel mondial, sub conducerea directorului executiv Alfred Sloan, a carui promisiune a fost ca GM "va furniza o masina pentru orice buzunar si orice scop".
Pana la mijlocul anilor '50, culmea succesului GM, compania avea aproximativ 514.000 de angajati, producea aproximativ 50% din masinile noi de pe piata americana, iar vanzarile erau de doua ori mai mari decat cele ale Standard Oil, cea de-a doua corporatie din lume.
Cererea pentru intrarea in faliment, considerat imposibil de sefii grupului, anul trecut, marcheaza declinul unei companii care a fost timp de 77 de ani cel mai mare constructor auto mondial si care producea jumatate din masinile cumparate in SUA.
La sfarsitul lui 2008, GM avea peste 6.200 de dealeri in Statele Unite si a prezentat un plan grupului pentru sectorul auto, in fruntea caruia se afla fostul bacher de investitii Steve Rattner, conform caruia va reduce cu aproximativ 25%, la aproape 4.100, numarul dealerilor in urmatorii cinci ani.
Falimentul GM este cel mai indeaproape planificat din istoria Statelor Unite. Declinul final al grupului a inceput pe 19 decembrie 2008, cand aministratia presedintelui GeorgeW. Bush a anuntat ca a acordat producatorului un imprumut de urgenta care a accelerat in martie, dupa ce guvernul condus de aceasta data de Obama a acordat GM 60 de zile pentru a se restructura.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii