Cum sa va intelegeti bine cu seful
Data publicarii: 06-07-2009 | HR/CariereCel mai bine este sa incercati sa vedeti cu ce fel de om aveti de-a face si sa adoptati cea mai potrivita atitudine in relatia cu acesta. Una dintre principalele cauze care duc la demisii, spun expertii in resurse umane, este seful. Daca un angajat nu se intelege cu acesta, el va veni cu neplacere la serviciu si va lucra intr-o tensiune permanenta, ceea ce nu-l va face foarte productiv. Iar de aici pana la nemultumiri, rezultate proaste si concediere nu este decat un pas.
Pentru a nu ajunge in situatia de a fi dat afara sau de a pleca singur din companie, este indicat sa faceti in asa fel incat sa va intelegeti bine cu seful dumneavoastra, indiferent cat de greu v-ar fi. In fond, fiecare om are si parti bune, si parti rele. Incercati sa identificati aspectele pozitive! "Angajatii ar trebui sa evalueze corect cu ce stil managerial se confrunta. Fiecare manager are anumite nevoi, important este ca angajatii sa le identifice corect si sa vina in intampinarea acestora", explica Stelian Marian, membru in HR Club, managing director la Human Capital Solutions.
Privind din perspectiva subalternilor, spune Cristina Mihai, specialist in performanta organizationala, managerii se impart in functie de modul in care-si realizeaza rolurile (de comunicare, control, dezvoltare a echipei, recunoastere si recompensare a oamenilor). "Exista manageri prietenosi, carora le place sa se faca placuti si care ar face orice efort pentru a evita un conflict interuman, manageri ambitiosi, foarte dedicati jobului, deschisi ideilor echipei pe care o coordoneaza si dornici sa ofere oportunitati, iar la cealalta extremitate a spectrului sunt managerii care muncesc cat mai putin posibil, cei depasiti de situatie, care si-au atins nivelul maxim de competenta si care nu au cum sa ofere prea mult oamenilor cu care lucreaza", adauga Cristina Mihai.
Ce apreciaza superiorul
Specialistii in resurse umane spun ca punctele esentiale care trebuie atinse de catre angajati pentru a putea dezvolta o relatie profesionala sanatoasa cu seful sunt stabilirea si negocierea permanenta a rolurilor. "Sanatatea relationala se obtine cand oamenii lucreaza impreuna in contexul «eu sunt ok, tu esti ok»". Astfel, rezulta o relatie matura, constructiva in care poate exista o comunicare rationala, pe fapte, si nu o exprimare emotionala de pareri, adjective si jocuri de putere", considera specialista in resurse umane, Carmen Buruiana.
Toti sefii, spune experta in resurse umane Cristina Mihai, apreciaza cateva elemente esentiale, precum voluntariatul pentru proiectele critice, rezolvarea problemelor (lor), loialitatea si dedicarea, expertiza tehnica, valoarea pe care o puteti adauga echipei, lui insusi si companiei.
"Ca sa fie totul bine, ar trebui ca atat managerul, cat si subalternul sa nu resimta in relatia profesionala o incongruenta intre asteptari si ceea ce se ofera", explica Stelian Marian. De multe ori, clarificarea asteptarilor se face doar de sus in jos, pentru ca angajatilor le este teama sa vorbeasca despre ce si-ar dori.
"Pe termen lung insa, o relatie care este construita intr-un singur sens nu va functiona", atrage atentia Stelian Marian.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business