Declinul pietei de publicitate ar putea ajunge la 5,5% in 2009
Data publicarii: 02-07-2009 | MediaAgentia de consultanta media GroupM si-a revizuit previziunile cu privire la piata mondiala de publicitate, asteptandu-se acum la o scadere de 5,5% pentru 2009, fata de 0,2%, cifra care se preconiza la inceputul anului, iar pentru 2010 se asteapta o scadere de 1,4 %, informeaza Les Echos.
Conform celului mai recent raport publicat al GroupM, filiala a grupului WPP, care a fost realizat in 70 de tari, investitiile publicitare la nivel mondial vor fi in jur de 417 miliarde de dolari, valoare neta (296 miliarde de euro) in timp ce pentru anul 2010, specialistii de la GroupM se asteapta la o "usoara ameliorare, cu o scadere care se va limita in jurul cifrei de 1,4%".
WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare
Pentru piata mondiala de publicitate, anul 2009 va fi un "an negru", cum il numesc specialistii din industrie, recentele previziuni ale agentiei ZenithOptimedia, filiala a Publicis, indicand o scadere de pana la 7% pentru 2009 iar pentru 2010 se asteapta la o crestere de 1,5 %.
Piata din Statele Unite face exceptie fiind, conform informatiilor furnizate de GroupM, in scadere cu 4,3% in 2009 si apoi cu o scadere de 6,5% in 2010.
Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Regatul Unit al Marii Britanii si Statele Unite vor cunoaste, dupa spusele specialistilor, efectul unei usoare redresari, cu cheltuielile publicitate asteptate sa fie in scaderi medii de 6,4% pentru 2009 apoi de 5,5% in 2010.
Dupa informatiile furnizate de GroupM, in 2009, 15 tari vor continua sa prezinte o crestere a pietei de publicitate iar in 2010 vor fi 33 de tari care se vor inscrie in acest trend ascendent.
Rusia, si China vor avea parte de o redresare, reiese din raportul GroupM, datorita mai ales "impulsurilor economice din China" si "cererii de publicitate din Rusia".
Internetul va avea propriile sale avantaje aduse de criza economica: investitiile in publicitate se vor ridica la 15 % in 2010, fata de 10 % cat erau in 2007.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania