ProCredit Bank isi invita clientii sa isi actualizeze datele personale
Data publicarii: 02-07-2009 | Finante-BanciProCredit Bank isi invita clientii - persoane fizice si juridice - sa se prezinte in oricare dintre sucursalele/agentiile bancii pentru completarea si actualizarea datelor personale, in conformitate cu cerintele stabilite de Regulamentul BNR nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.
Astfel, conform prevederilor acestui regulament, in activitatea de identificare a clientilor persoane fizice, banca are obligatia de a solicita urmatoarele informatii: nume, prenume, dupa caz, pseudonimul, data si locul nasterii, cod numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul si resedinta, dupa caz, date de contact (numar de telefon, fax, adresa posta electronica), nationalitate, ocupatia si numele angajatorului ori natura activitatii proprii, functia publica importanta detinuta, daca este cazul si numele beneficiarului real.
Pentru clientii persoane juridice sau fara personalitate juridica, Regulamentul BNR nr. 9/2008 cere ca institutiile de credit sa detina informatii referitoare la: denumire, forma juridica, sediu social, sediu unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare, date de contact (numar de telefon, fax, adresa posta electronica, etc), tipul si natura activitatii desfasurate, identitatea persoanelor care sunt investite cu competenta de a conduce si reprezinta entitatea, numele beneficiarului real sau informatii despre persoana / grupul de persoane care constituie beneficiarul real, identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata / imputernicita in acest sens.
Regulamentul nr. 9/2008 al BNR se aplica institutiilor de credit, persoane juridice romane, si institutiilor financiare nebancare, persoane juridice romane, care sunt inscrise in Registrul special tinut de Banca Nationala a Romaniei. Acest registru reglementeaza standardele minime pentru elaborarea normelor de cunoastere a clientelei ca parte esentiala a administrarii riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului, precum si aspectele legate de implementarea acestora.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business