Romanii cheltuiesc mai multi bani
Data publicarii: 02-07-2009 | Finante-BanciIn ciuda crizei, romanii cheltuiesc mai mult fata de anul trecut. Piata romaneasca de bunuri de larg consum a avut, in primul trimestru, un avans de 18%, nivel similar celui inregistrat in primele trei luni din 2008, arata un studiu GfK.
Trendul este sustinut de cresterea preturilor cu 10% si a consumului cu 7%. Astfel, desi romanii au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, de exemplu, consumul unor produse, precum lactatele, pastele fainoase sau cafeaua, nu s-a redus.
In schimb, produsele non-alimentare de baza, cum sunt detergentii de rufe sau vase, precum si cele de ingrijire personala sau deodorantul, pasta de dinti si samponul, au fost cumparate mai rar. Cantitatea achizitionata a crescut insa cu 6,5%. "Acest lucru se explica si prin orientarea consumatorilor catre ambalaje de dimensiuni mai mari, mai economice", spun autorii studiului GfK.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman