Criza de pe piata auto: avantaj client 50 de euro pe luna
Data publicarii: 01-07-2009 | AutoDaca in august 2008, pentru o masina de 15.000 de euro, rata lunara era de 347 de euro, prin discountul oferit in prezent de dealer, pretul poate ajunge la 12.000 de euro, adica 295 euro pe luna.
Chiar daca dobanzile la creditele auto au crescut in ultimele luni ale anului trecut, dar si la inceputul anului acesta, scaderea preturilor la masinile noi a facut ca achizitia unui autoturism sa devina mult mai avantajoasa. Astfel ca, desi aceste reduceri nu se vedeau la preturile de lista, pentru a obtine un discount potentialul cumparator trebuia sa mearga direct la dealer. Printre cele mai mari reduceri s-au remarcat cele de la Toyota Avensis, modelul vechi, de 3.000-4.000 de euro, la fel si la toata gama Volkswagen.
Un alt exemplu, un Fiat Linea, scos la vanzare la inceputul lui 2008 cu circa 17.000 de euro, a ajuns, prin oferta speciala a dealerului, la 11.000 euro (5.500 euro la achizitie, restul de 5.500 peste un an). Totodata, un Nissan Pathfinder care se vindea anul trecut cu peste 35.000 euro, recent a ajuns la putin peste 20.000 euro.
Dealerii de masini incearca sa supravietuiasca acestei perioade reducand serios preturile la masinile noi si diminuandu-si flotele proprii de autoturisme prin vanzarea acestora ca masini secondhand. La autoturismele noi, reducerile sunt, in medie, de 20-30%, iar la cele rulate, majoritatea cu 30.000-40.000 de kilometri parcursi, preturile se situeaza la jumatate fata de valoarea initiala a masinilor. Eforturile comerciantilor de autoturisme sunt umbrite de blocajul care persista in domeniul bancar. Majoritatea bancilor nu mai acorda credite auto deloc.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului