Porsche a respins oferta de fuziune inaintata de Volkswagen
Data publicarii: 30-06-2009 | InternationalConstructorul de automobile de lux Porsche, care se confrunta cu dificultati financiare, a respins luni oferta companiei Volkswagen, care dorea o fuziune intre cele doua grupuri, relateaza AFP.
"Volkswagen a inaintat o oferta, dar pentru compania noastra, nu reprezinta un obiectiv", a declarat purtatorul de cuvant al Porsche.
Prin urmare, imprumutul de 10,75 miliarde euro acordat de un consortiu de banci va trebui rambursat cat mai rapid, a mai spus oficialul Porsche.
Presa internationala a scris ca grupul Porsche a acuzat Volkswagen si landul Saxonia Inferioara, actionarul cheie al VW, de santaj, dupa ce grupul auto i-a fixat un ultimatum pana luni, 29 iunie, ca sa accepte fuziunea.
Vineri, Volkswagen a fixat un termen limita pentru luni, 29 iunie, pana la care Porsche trebuie sa decida daca accepta un plan de fuziune al celor doi producatori auto, potrivit editiei online a The Wall Street Journal.
Potrivit editiei de sambata a publicatiei germane Der Spiegel, planul prevede ca Volkswagen sa preia 49% din afacerea de masini sport a Porsche, pentru 3-4 miliarde euro, iar directorul executiv al Porsche, Wendelin Wiedeking, si presedintele companiei, Wolfgang Porsche, trebuie sa dea un raspuns pana la finalul acestei luni.
Volkswagen a amenintat ca ar putea sa ceara ca Porsche sa ramburseze in septembrie creditul de 700 milioane euro pe care i l-a acordat in luna mai, daca Porsche respinge oferta, a relatat Der Spiegel, fara a cita surse.
In replica, Wolfgang Porsche si adjunctul sau, Wolfgang Porsche, un reprezentant al angajatilor, au precizat sambata, intr-un comunicat de presa, ca au primit un ultimatum de la Volkswagen si landul Saxonia Inferioara, pe care il resping, potrivit Reuters.
"Nu vom accepta santajul. Ultimatumurile nu-si au locul in secolul XXI", au declarat cei doi, in comunicat.
Porsche este actionarul majoritar al Volkswagen, la care detine 51% din actiuni, participatie la care a ajuns indatorandu-se masiv, cu 9 miliarde euro. Miza operatiunii era atingerea unei participatii de 75% din capitalul Volkswagen, ce ar fi permis Porsche sa obtina acces la lichiditatile importante ale VW.
Dupa debutul crizei financiare, Porsche nu a mai reusit sa-si majoreze participatia pentru a obtine controlul VW si, in lipsa de alternative, a fost nevoit chiar sa recurga, la finalul lunii mai, la un imprumut de 700 milioane euro de la Volkswagen.
Potrivit planului Volkswagen, prezentat de Der Spiegel, compania care ar rezulta in urma fuziunii ar fi detinuta in proportie de 40% de familiile Porsche si Piech, 20% din capital va apartine landului Saxonia Inferioara, Qatarul va detine 15%, iar un alt fond suveran - 5%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău