Burta romanului primeaza si in criza
Data publicarii: 25-06-2009 | LifestylePotrivit unui studiu realizat pe mai multe luni, in Romania se cheltuieste din ce in ce mai mult pe produse alimentare.
Desi se numara printre lucrurile la care ar mai renunta in cazul unor reduceri de buget, cheltuiala pentru mancare a crescut in luna martie la aproape 40% din bugetul lunar al unei familii romanesti. Daca la inceputul crizei, la finele anului trecut, din portofelul familiei mancarea "irosea" 38%, in martie 2009 acest procent a crescut la 39,49%, arata un studiu recent al Mercury Research. Intretinerea consuma si ea la inceputul primului trimestru aproximativ 20% din portofelul unei gospodarii. Cheltuielile acestea au scazut in martie la 19%.
"Cei chestionati in luna noiembrie au afirmat ca cel mai usor pot taia din fondurile alocate pentru mancare, insa datele arata contrariul. In perioada noiembrie 2008-ianuarie 2009, procentul a scazut ingrijorator la sectiunea imbracaminte, educatie, iesitul in oras sau vacante", a declarat Anca Serbanescu, manager cercetare Mercury Research. Potrivit acesteia, ratele bancare au inregistrat si ele o crestere usoara daca ar fi sa raportam acest lucru la toata populatia.
Procentul banilor indreptati catre banca sub forma de rate s-a majorat de la 5% la 6%, acesta fiind ceva mai mare daca erau luati in considerare doar cei care sunt debitori. "Dupa o crestere usoara in noiembrie si ianuarie la economisire, acum se pare ca procentul a inceput sa scada", a mai declarat reprezentanta Mercury Research. Ea a mentionat ca procentul economiilor nu depasea, in luna martie, 3,49% din bugetul lunar al familiei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman