Managerii au bonusuri variabile pana la 30% din valoarea salariului

Data publicarii: 24-06-2009 | HR/Cariere

Valoarea medie a bonusului variabil la nivel de top management reprezinta 30% din salariul de baza anual, in timp ce pentru posturile din productie si cele de specialisti valoarea bonusului ajunge la doar 15%, potrivit datelor studiului Mercer.

"Criteriile in baza carora se acorda bonusurile sunt performanta organizatiei si performanta individuala, ponderea importantei difera in functie de nivelul postului. Pentru management, performanta organizatiei sau a liniei de business are o mai mare importanta, iar pentru posturile de specialisti, performanta individuala este luata in calcul cu o mai mare pondere in stabilirea valorii bonusului final", spune Oana Botolan Datki, country manager al firmei de consultanta in HR Consulteam, partener local al Mercer.

Valoarea bonusului variabil din totalul pachetului salarial este mai mica si reprezinta 12% pentru pozitiile de top management, 6% pentru angajatii din productie si specialisti si 9% la nivel de middle management. "Cand ne referim la totalul pachetului, includem salariul de baza, alte venituri garantate (bonuri de masa, prime sau indemnizatii fixe, bonus variabil, bonusuri pe termen lung), precum si beneficii majore in natura (masina, asigurari, pensii private, pachete medicale etc.)", precizeza Datki.

Potrivit acesteia, in prezent, dincolo de cat de mari sau de mici au devenit procentele de bonus, sunt doua aspecte extrem de importante care tin de corectitudinea implementarii sistemelor de Management al Performantei si de adaptarea acestora la noile realitati ale organizatiei. "Tot mai multe companii incearca sa lege mai bine bonusul de performanta de performanta organizatiei. Astfel, componenta bonusului se modifica, crescand ponderea rezultatelor organizatiei in bonusul individual", spune Datki. Un alt aspect important este legat de adaptarea sistemului de Management al Performantei.

"Organizatiile trec prin schimbari majore, fortate de noile conditii ale pietei. Cele care sunt pasive incearca sa supravietuiasca doar prin strategii de reducere a costurilor si, in mod clar, nu sunt preocupate de adaptarea sistemelor de bonusare. Firmele active au constientizat ca trebuie sa schimbe ceva, sa abordeze altfel piata, isi regandesc procesele si procedurile, isi adapteaza structura organizationala si impun noi comportamente angajatilor lor. Dar, din pacate, si acestea uita sa adapteze sistemul de bonusare la noile realitati", crede country managerul Consulteam. Compania Consulteam isi va focusa serviciile anul acesta pe programe de training de Managementul Performantei. "Ce masuram si ce recompensam, cum masuram eficienta sistemului de Management al Performantei, care sunt pasii concreti pentru a adapta cu succes sistemul la noile realitati ale organizatiei, cum ne asiguram ca sistemul este integrat corect cu celelalte sisteme si procese din HR sunt cateva dintre preocuparile noastre, acestea ar trebui sa fie prioritatile principale ale managerilor de HR in momentul de fata", spune Datki.

Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: