Managerii au bonusuri variabile pana la 30% din valoarea salariului
Data publicarii: 24-06-2009 | HR/CariereValoarea medie a bonusului variabil la nivel de top management reprezinta 30% din salariul de baza anual, in timp ce pentru posturile din productie si cele de specialisti valoarea bonusului ajunge la doar 15%, potrivit datelor studiului Mercer.
"Criteriile in baza carora se acorda bonusurile sunt performanta organizatiei si performanta individuala, ponderea importantei difera in functie de nivelul postului. Pentru management, performanta organizatiei sau a liniei de business are o mai mare importanta, iar pentru posturile de specialisti, performanta individuala este luata in calcul cu o mai mare pondere in stabilirea valorii bonusului final", spune Oana Botolan Datki, country manager al firmei de consultanta in HR Consulteam, partener local al Mercer.
Valoarea bonusului variabil din totalul pachetului salarial este mai mica si reprezinta 12% pentru pozitiile de top management, 6% pentru angajatii din productie si specialisti si 9% la nivel de middle management. "Cand ne referim la totalul pachetului, includem salariul de baza, alte venituri garantate (bonuri de masa, prime sau indemnizatii fixe, bonus variabil, bonusuri pe termen lung), precum si beneficii majore in natura (masina, asigurari, pensii private, pachete medicale etc.)", precizeza Datki.
Potrivit acesteia, in prezent, dincolo de cat de mari sau de mici au devenit procentele de bonus, sunt doua aspecte extrem de importante care tin de corectitudinea implementarii sistemelor de Management al Performantei si de adaptarea acestora la noile realitati ale organizatiei. "Tot mai multe companii incearca sa lege mai bine bonusul de performanta de performanta organizatiei. Astfel, componenta bonusului se modifica, crescand ponderea rezultatelor organizatiei in bonusul individual", spune Datki. Un alt aspect important este legat de adaptarea sistemului de Management al Performantei.
"Organizatiile trec prin schimbari majore, fortate de noile conditii ale pietei. Cele care sunt pasive incearca sa supravietuiasca doar prin strategii de reducere a costurilor si, in mod clar, nu sunt preocupate de adaptarea sistemelor de bonusare. Firmele active au constientizat ca trebuie sa schimbe ceva, sa abordeze altfel piata, isi regandesc procesele si procedurile, isi adapteaza structura organizationala si impun noi comportamente angajatilor lor. Dar, din pacate, si acestea uita sa adapteze sistemul de bonusare la noile realitati", crede country managerul Consulteam. Compania Consulteam isi va focusa serviciile anul acesta pe programe de training de Managementul Performantei. "Ce masuram si ce recompensam, cum masuram eficienta sistemului de Management al Performantei, care sunt pasii concreti pentru a adapta cu succes sistemul la noile realitati ale organizatiei, cum ne asiguram ca sistemul este integrat corect cu celelalte sisteme si procese din HR sunt cateva dintre preocuparile noastre, acestea ar trebui sa fie prioritatile principale ale managerilor de HR in momentul de fata", spune Datki.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău