50%, rata de promovabilitate a imprumuturilor Provident Financial
Data publicarii: 22-06-2009 | Finante-BanciMulti romani au obtinut in ultimii ani sume de bani, este adevarat nu foarte mari, din alte surse decat de la banci, astfel ca apelul catre o institutie financiara nebancara a devenit o practica din ce in ce mai des utilizata si in Romania.
Cu toate acestea, nu multi romani mai pot raspunde acum cerintelor unei astfel de institutii, din moment ce si conditiile de creditare au fost inasprite in contextul crizei. ''Aproximativ jumatate din solicitarile de credit pe care le primim sunt respinse in urma analizei bonitatii potentialilor clienti. Am inregistrat si anticipam o crestere a numarului de solicitari primite, insa am acordat si vom continua sa acordam imprumuturi intr-un mod responsabil, clientilor care isi permit sa le restituie'', a declarat, pentru Curierul National, in cadrul unui interviu, Russell Johnsen, directorul general al Provident Financial Romania.
Potrivit lui Johnsen, cei care apeleaza la astfel de credite sunt in general persoane cu venituri moderate, muncitori, casieri, functionari publici, angajati ai sistemului de sanatate. Pe de alta parte, portofoliul de clienti al Provident Financial Romania cuprinde si manageri de companii, medici, jurnalisti sau profesori universitari. Peste 80% dintre ei au varste cuprinse intre 21 si 55 de ani si mai putin de opt la suta dintre clienti sunt pensionari. Majoritatea clientilor au venituri disponibile cuprinse intre 700 si 1500 de lei. Din cercetarile Provident Financial, imprumuturile la domiciliu sunt de cele mai multe ori folosite pentru achizitionarea de bunuri de uz casnic sau pentru a efectua mici imbunatatiri in locuinta.
Provident a inasprit conditiile de creditare din octombrie 2008
Criza si-a facut simtita prezenta si in acest sector de creditare, astfel ca primele efecte au inceput sa apara inca de la sfarsitul verii trecute, iar, pentru a le contracara, Provident a inasprit incat din octombrie 2008 conditiile de acordare a creditelor, pentru a limita astfel expunerea catre clienti cu grad ridicat de risc. ''Acest lucru a incetinit ritmul de crestere a numarului de clienti si volumul imprumuturilor emise in ultimul trimestru din 2008 si primul trimestru din 2009 si anticipam ca, pe termen scurt, va continua sa limiteze acesti indicatori de performanta'', a mentionat Russell Johnsen.
Pe de alta parte, potrivit datelor Provident, criza a afectat si o parte din clientii existenti, acestia avand dificultati in a restitui imprumuturile la timp. ''Pe termen scurt, e posibil ca acesti factori sa conduca la o crestere a numarului de clienti cu intarzieri la plata. Totusi, in cazul in care un client are probleme, Provident poate accepta temporar sume mai mici decat rata propriu-zisa sau poate reesalona imprumutul pe o perioada mai lunga fara niciun cost suplimentar '', a subliniat directorul general al Provident Financial.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău