Topul asigurarilor pentru masinile de lux
Data publicarii: 17-06-2009 | AutoAsigurarea unei masini scumpe, precum Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce, Ferrari sau Maybach, costa cat un autoturism nou sau cat o garsoniera din Giurgiu. Asiguratorii spun ca 10% dintre politele incheiate anual sunt pentru masinile foarte scumpe.
Pentru un Rolls-Royce, a carui valoare de asigurare este de 500.000 de euro, o polita Casco ajunge la circa 25.000 de euro. "Valoarea primei anuale Casco depinde de multi factori, precum fransize (partea din paguba suportata de client in cazul producerii riscului - n.red.), poate varia daca plata primei de asigurare se face in rate sau integral, in functie de eventuale riscuri suplimentare, sau cu varsta asiguratului", ne-a explicat Tudor Mihai, director al Directiei asigurari generale din cadrul Astra Asigurari. Reprezentantii companiilor de asigurari sunt de parere ca exista doua categorii de clienti pentru politele Casco destinate automobilelor scumpe. "Unii sunt asa-numitii potlogari, despre care lumea trebuie sa vada ca au masini scumpe, sa arate cat de bogati sunt. A doua categorie sunt oamenii de afaceri adevarati, care muncesc pe bani buni, si care nu au chef sa se plimbe cu o masina obisnuita", spune Gheorghe Grad, directorul brokerului de asigurari SRBA.
Daunele sunt foarte rare
Cat priveste daunele, de obicei, acestea sunt foarte rare, pentru ca proprietarii de astfel de "bijuterii" pe patru roti nu circula cu ele zi de zi, au soferi grijulii, care stau pe langa ele, dupa cum arata Bogdan Andriescu, broker la EOS Risq Romania. Potrivit acestuia, nivelul daunelor acoperite de polita de asigurare depinde mult si de locul unde se face reparatia, in tara sau in strainatate. "Polita Casco acopera reparatia peste hotare, in cazul in care aceasta nu se poate face in tara. Autoturismul este pus pe trailer si este dus la reparatii. Poate dura de la trei zile la trei saptamani pana ce proprietarul isi recapata masina. Aceste masini se adreseaza segmentului high class, piesele vin pe comanda, ora de manopera este mult mai scumpa decat pentru automobilele care nu fac parte din gama de lux", a explicat Andriescu.
In cazul in care se produce o dauna, chiar daca are Casco, proprietarul masinii trebuie sa suporte o anumita suma din buzunarul propriu. "Fransiza, adica partea din paguba suportata de client in cazul producerii riscului, este de regula minimum 100 de euro la autoturismele obisnuite, dar aceasta creste in functie de valoarea masinii asigurate. La automobilele de lux fransiza ajunge la 1.000 de euro, pentru avarii obisnuite, iar pentru furt total sau dauna totala, la 20.000 de euro", incheie Grad.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani