Dan Ostahie: Reducerea creditarii a adus o scadere de 40% pentru Altex
Data publicarii: 12-06-2009 | AfaceriVanzarile Altex, liderul pietei de electroretail din Romania dupa cifra de afaceri, s-au redus in primul trimestru cu circa 40% fata de aceeasi perioada de anul trecut, pe fondul crizei economice care a determinat reducerea creditarii, dupa cum spune Dan Ostahie, presedintele Altex.
"Compania a trecut printr-un proces de restructurare ce a inceput in 2008 si care tine de standardizarea suprafetelor. Actuala situatie economica ne-a facut munca mai grea decat era, am avut o scadere de aproximativ 40% fata de anul trecut. Fiind jucatorul cu volumele cele mai mari, si scaderea creditului de consum s-a reflectat la noi mai mult deca la ceilalti jucatori, insa mai important este faptul ca ne uitam spre orizont, in urmatorii doi sau trei ani, si nu avem neaparat un sentiment foarte optimist in ceea ce priveste viitorul apropriat'', a declarat Ostahie la The Money Channel. In 2007, Altex a avut afaceri de circa 317 mil. euro in timp ce pentru 2008 rezultatele nu au fost anuntate. Ostahie spune ca o revigorare a consumului din aceasta categorie poate avea loc doar daca se intervine cu masuri macroeconomice solide, care sa redea increderea consumatorilor.
Solutia ar fi, pe langa promovarea unor dobanzi bune la creditele de consum, un program de tip bay-back, asa cum a fost cel pentru sectorul auto. In acelasi timp, presedintele Altex afirma ca, in noul context de piata, este necesar ca firma "sa se ajusteze la noile conditii de piata, in care consumul a scazut'', sa-si adapteze structura de costuri si, nu in ultimul rand, sa-si imbunatateasca serviciile. "Costurile inseamna optimizari, adica toate fluxurile trebuie optimizate si reduse costurile, externalizat ceea ce este fluctuant.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului