Grupul britanic Daily Mail GT, interesat de HotNews.ro

Data publicarii: 10-06-2009 | Media

Grupul editorial britanic Daily Mail and General Trust (DMGT) cerceteaza din nou piata romaneasca din domeniu, dupa ce a preluat Agentia de Publicitate Anunt de la A la Z (AAZ), acum patru ani.

"Din cate cunosc, DMGT supravegheaza in permanenta piata romaneasca, o noua investitie fiind posibila oricand, chiar si in perioada de criza", a declarat pentru Business Standard Daniel Vlad, directorul general al AAZ. Printre eventualele tinte s-ar putea numara si Hotnews.ro, unul dintre cele mai cunoscute publicatii online, care a mai fost curtata de britanici si anul trecut, potrivit unor surse din piata. Asociatii Hotnews nu au dorit sa comenteze pe marginea unor eventuale negocieri cu DMGT.

Grupul britanic a preluat AAZ in 2005, prin intermediul vehiculului de investitii LAPCOM Publishing And Printing Limited, inregistrat in Gyor, Ungaria, in scopul evitarii supralicitarii ofertei, potrivit oficialilor AAZ. Valoarea tranzactiei ar putea depasi un milion de euro, avand in vedere multiplicatorii de profit operationali vehiculati pe piata. AAZ este specializata in diseminarea anunturilor de publicitate pe segmentul de retail si a avut un profit net de 1,4 mil. lei in 2004 (350.000 euro in 2004). In prezent, multiplicatorul mediu in bransa este in jur de 5, dupa ce, in perioada de boom din anii trecuti, maximele au fost de 11, iar media de 7. DMGT are venituri anuale de peste 2,6 miliarde euro.

"DMGT a reinvestit profitul care i se cuvenea de la preluarea companiei pana in prezent si va continua aceasta politica in viitorul previzibil", spune Daniel Vlad. In ultimii patru ani, din profit s-au reinvestit in dezvoltare si promovare peste 100.000 de euro, dar resursele totale au fost mai mari. Capitalurile proprii au crescut pana la peste 2,2 mil. lei (660.000 euro) in 2007, de 49 de ori fata de 2004, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. Cheltuielile totale au fost de 2,3 mil. lei in 2007.

Profitul operational de anul trecut al AAZ a fost de 0,4 mil. euro, din venituri de 2,3 mil. lei (0,62 mil. euro). Strategia companiei este ca, peste trei ani, jumatate din venituri sa vina din editia activitatea online, iar peste alti trei ani, ponderea editiei online sa fie de 75%, "in functie si de cresterea utilizarii internetului", precizeaza directorul AAZ. Veniturile realizate din online reprezinta circa 30% din veniturile realizate in primul trimestru din 2009, "considerabil mai mult decat in 2007 (cand erau de 10%) sau in 2008 (15%), in conditiile in care "criza ne-a afectat anul acesta in proportie de 15%", adauga Daniel Vlad. "Am intampinat criza cu mai multe promotii si cu o reducere a marjelor de profit. Am redus cat am putut de mult cheltuielile. Am preferat sa pastram insa personalul pe care il consideram o investitie, si nu un cost. Formarea in acest domeniu nu este usoara, in niciun caz atat de usoara pe cat pare", mai spune directorul AAZ. Lapcom detine 49% din actiunile AAZ, NNG Hungary Servicing And Consulting, inregistrata tot in Gyor, are 1%, iar oamenii de afaceri romani Mircea Stefan Vlad, Alexandru Voinea si Dan Andrei mai au 37%, 12%, respectiv 1%.

Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: