Firmele isi schimba strategia de comunicare in criza
Data publicarii: 04-06-2009 | AfaceriPerioada dificila din punct de vedere economic pe care o traverseaza companiile in prezent schimba modul in care acestea comunica fata de angajati, potrivit unui studiu prezentat in cadrul unei conferinte organizate de Buck Consultants Communications Advisory Team, companie de consultanta.
Acesta arata ca, in ultima perioada, comunicarea in companii s-a intensificat cu 45% fata de anii trecuti. Specialistii in resurse umane din diverse industrii considera ca, pentru a-si atinge obiectivele, comunicarea fata de angajati trebuie sa fie gandita astfel incat sa se potriveasca organizatiei, lasand la o parte retetele prestabilite. Acest aspect se afla si printre preocuparile directorilor de resurse umane din Romania.
In cadrul GarantiBank Romania, cultura organizationala are printre obiective comunicarea cat mai directa intre toti membrii echipei.
"Vrem ca relationarea din banca sa fie deschisa, directa, fara multe niveluri ierarhice. Putem spune ca aplicam politica usilor deschise - chiar si la directorul general al bancii este deschisa usa, astfel incat angajatii sa se simta liberi sa se exprime direct, chiar si fata de manageri", spune Virginia Otel, directorul de resurse umane al GarantiBank, adaugand ca acest aspect este de mare ajutor pe fondul crizei economice.
De asemenea, specificul comunicarii ar trebui sa varieze in functie de grupul de angajati catre care se comunica, spun specialistii chestionati de Buck Consultants Communications Advisory Team. Intr-un context economic dificil, abordarea unui stil "personal" de catre management in comunicarea cu angajatii ar putea ajuta la reducerea starii de neliniste a acestora. Astfel, discutiile fata in fata dintre lideri si angajati sunt eficiente in eliminarea efectului de scadere a productivitatii angajatilor care raman in companie in urma disponibilizarilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău