Ultimul lucru la care ar renunta romanii in criza este alcoolul
Data publicarii: 27-05-2009 | LifestyleMai mult de jumatate dintre romani sunt dispusi sa faca rabat la haine si la inlocuirea echipamentelor electronice sau IT vechi cu altele mai noi pentru a face fata crizei. La polul opus, numai 16% dintre romani spun ca ar reduce consumul, respectiv "bugetul" alocat cumpararii de produse alcoolice, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen. Faptul ca romanii sunt mai putin dispusi sa renunte la alcool este, de altfel, in concordanta cu tendinta consumatorilor din intreaga lume.
Astfel, la nivel global, procentul celor care sunt dispusi sa cheltuiasca mai putini bani pe alcool este tot de 16%, fiind singurul capitol in care procentul romanilor este similar cu media la nivel global, conform aceluiasi studiu. Cand vine vorba despre reducerea fumatului, de exemplu, 22% dintre romani sustin ca sunt dispusi sa faca acest lucru, fata de 12% cat este media globala.
"Rectificarea" in minus a bugetului personal sau al familiei va include si reducerea plimbarilor cu masina, 43% dintre respondentii romani spunand ca vor incerca sa economiseasca la benzina dar si la utilitati, in timp ce 20% sustin ca vor folosi masina mai putin. Urmatoarele categorii de cheltuieli suplimentare la care romanii sunt dispusi sa faca reduceri sunt aparatele electrocasnice, distractiile in afara casei, cumparaturile de la fast-food, dar si sumele alocale vacantelor si excursiilor.
Tigarile si berea, cele mai cumparate produse
Cand vine vorba despre reducerea cheltuielilor cu alimentele si bauturile alcoolice si non-alcoolice, 16% dintre respondenti claseaza alcoolul pe locul doi, dupa produsele "de impuls", cum ar fi snacksurile. Anul trecut, cel mai vandut produs din comert au fost tigarile, pe care romanii au cheltuit circa 1,8 miliarde de euro, urmate de bere, cu 730 de milioane de euro si de bauturile racoritoare carbonatate, pe care romanii au dat 636 de milioane de euro. In ceea ce priveste "razboiul" dintre magazinele mici de la coltul blocului si hiper si supermarketuri, comertul modern, cum este el numit, castiga an de an mai multi clienti fideli.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani