ANPC: 95% dintre obiectele vestimentare sunt in neregula
Data publicarii: 26-05-2009 | DiverseComisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au controlat comerciantii de haine si au gasit nereguli la 800 dintre cei 846 de operatori economici verificati.
Astfel, pentru neregulile constatate, in urma controalelor efectuate in perioada 27 aprilie - 3 mai, au fost aplicate 599 de amenzi contraventionale, in valoare de 1,85 milioane lei si 289 de avertismente.
De asemenea, in urma controalelor care au avut loc la nivel national si au vizat modul de comercializare, denumire, marcare si etichetare a produselor textile, au fost oprite temporar de la comercializare produse textile in valoare de 21,69 mil. lei.
Lipsa informarii consumatorilor a fost una dintre principalele nereguli gasite de reprezentantii Protectiei Consumatorilor. Spre buna informare a consumatorilor, producatorul ar trebui sa specifice, prin elemente de identificare si caracterizare care se inscriu la vedere, dupa caz, pe produs, pe eticheta sau pe ambalajul de vanzare despre: denumirea produsului, denumirea si/sau marca producatorului, adresa postala a sediului social (pentru producatorii din cadrul Uniunii Europene) si a sediului unde pot fi contactati (pentru producatorii/importatorii din afara Uniunii Europene), precum si principalele caracteristici tehnice (marime, culoare, model). Abateri in acest sens au fost gasite la 322 de operatori economici, adica aproape 40% din totalul controlat.
De asemenea, la aproape jumatate din totalul controlat lipsea cu desavarsire traducerea in limba romana a informatiilor oferite consumatorilor.
In judetele Galati, Vrancea si Bacau, 122 de operatori economici nu respectau normele in vigoare privind denumirea si marcarea compozitiei fibroase, in timp ce in judetele Brasov si Sibiu se comercializau produse textile la care s-a constatat lipsa indicarii modului de intretinere pe eticheta tesuta sau care erau insotite de informatii incorecte, in sensul ca procedeele de intretinere indicate pe eticheta din carton erau contrarii celor indicate pe emblema tesuta sau prezentau informatii incomplete. Alte abateri privind legalitatea functionarii, afisarea in mod vizibil a denumirii unitatii, a Codului Unic de Inregistrare la Registrul Comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate al societatii, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare, afisarea preturilor si tarifelor, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca s-au constatat la 147 de operatori economici, reprezentand 17,37% din totalul controlat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău