Falimentul General Motors este inevitabil, spun expertii
Data publicarii: 19-05-2009 | InternationalConstructorul auto General Motors (GM) se afla la numai cateva saptamani de un faliment despre care expertii sustin ca este necesar pentru indeplinirea cererii administratiei Obama de refacere a unui simbol al industriei americane, relateaza Reuters.
Dupa 100 de ani in care compania a fost prezenta pe piata auto mondiala si 10 luni de incercari nereusite de restructurare, GM incearca sa reduca datoriile cu 27 miliarde dolari, sa castige concesii din partea sindicatului munictorilor din industria auto si sa scada cu aproape 1.600 numarul dealerilor din Statele Unite, inainte de 1 iunie, termenul limita impus de guvern.
Dar pe masura ce timpul trece, expertii sunt de parere ca GM va avea aceeasi soarta ca si compania rivala Chrysler si va inainta cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare.
"Cred ca falimentul este inevitabil. Nu stiu cum il vor evita", a declarat analistul independent Erich Merkle.
"Singura cale prin care compania nu ar ajunge la faliment ar fi ca guvernul sa accepte acel procentaj al detinatorilor de obligatiuni care au incercat sa le schimbe, fie ca acesta presupune 40%, 50% sau 60%", a declarat Peter Kaufman, presedintele si seful diviziei de restructurare in cadrul companiei Gordian Group LLC din New York.
GM a anuntat ca trebuie sa detina 90% din obligatiunile de 27 miliarde dolari, sau va fi intra in faliment. Compania a oferit detinatorilor de obligatiuni o participatie de numai 10% in compania rezultata in urma restructurarii. Reprezentantii unui comitet al principalilor detinatori de obligatiuni au catalogat oferta ca fiind nedreapta, avand in vedere suma oferita sindicatului muncitorilor.
Rivalul GM, producatorul auto Chrysler, care a inaintat cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare pe 30 aprilie, a primit aprobarea instantei de a inainta procedurile de vanzare rapida a celor mai multe active ale sale unei noi companii conduse de Fiat.
General Motors a anuntat in 16 mai ca va renunta la 1.600 de dealeri, in contextul in care incearca sa taie masiv din costurile operationale, inaintea termenului limita dat de administratia Obama pentru a se restructura.
Chrysler a avut un anunt similar vineri, iar puse laolalta, deciziile vor rezulta in eliminarea a 2.300 de dealeri auto. Aceste masuri fara precedent vor rezulta in disponibilizarea a circa 100.000 de persoane si arata amploarea crizei ce a cuprins economia americana.
Vanzarile auto din SUA sunt la cel mai scazut nivel din anii '80 si nu exista indicii privind o revenire. Actiunile GM s-au ieftinit vineri cu sase centi, la 1,09 dolari/titlu.
GM supravietuieste printr-un ajutor guvernamental de urgenta de 15,4 miliarde dolari. Pierderile totale inregistrate de companie din 2004, ultimul an profitabil, se ridica la 82 miliarde dolari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău