Controlati-va accesele de furie de la locul de munca!
Data publicarii: 18-05-2009 | HR/CariereVarsarea nervilor pe primul coleg intalnit in cale este cea mai proasta solutie pentru a va elibera de tensiuni. Stresul ridicat, contrastul dintre asteptarile angajatului si realitatea de la serviciu ori neintelegerile cu seful il pot aduce pe salariat in pragul unei crize de nervi. Specialistii in resurse umane spun ca o cearta cu superiorul poate avea atat efecte benefice, cat si distructive. "Daca frustrarile sunt adresate si exprimate 'la cald', sansa ca acestea sa provoace si sa intretina tensiuni negative este minimizata", considera Decebal Leonard Marin, managing partner la compania Corporate Dynamics International din Bucuresti.
Performanta blocata
Specialistii mai spun ca acumularea si neexprimarea frustrarilor duc la un randament scazut. In plus, este foarte posibil ca salariatul nemultumit sa aiba un comportament ce va bloca atat performanta sa, cat si a colaboratorilor, indiferent de relatia ierarhica. "Primul gand care le va trece prin minte celorlalti angajati va fi 'oare eu cat mai rezist?'. Asta duce automat la o incetinire a ritmului activitatii si, implicit, la o scadere a productivitatii", spune psihologul Gabriela Giurgiu, consultant senior la Zeitconcept Servicii de Personal.
In timp, subliniaza si Decebal Leonard Marin, "frustrarile neadresate duc la o acumulare interna de energie negativa, ce influenteaza performanta in munca si starea de sanatate".
Deteriorarea relatiei de serviciu
Reactiile explozive, de furie necontrolata, pot deteriora relatiile cu colegii, chiar si cu cei cu care va intelegeti foarte bine. "Eliberarea frustrarilor intr-o forma agresiva erodeaza in timp calitatea relatiilor cu celelalte persoane. Acestea vor incepe sa-l evite pe colegul care a avut accesele de furie si vor fi mai putin sincere cu el. In plus, vor fi mai putin dornice de colaborare", atrage atentia consilierul in cariera Eduard Ezeanu, de la CareerExperts.
Atentie la "iesiri"!
Specialistii in resurse umane spun ca cea mai potrivita atitudine pe care trebuie s-o adopte angajatii atunci cand sunt pe cale de a face o criza de nervi este sa-si analizeze cu atentie iesirile si sa fie cumpatati. "Reactiile noastre sunt in stransa legatura cu nivelul de inteligenta emotionala la care ne aflam. Monitorizarea proprie sau cu ajutorul unei persoane apropiate a semnelor care indica aparitia unei crize de nervi poate fi o solutie de prevenire sau diminuare a efectelor acesteia", spune Decebal Leonard Marin.
Importanta este descoperirea factorilor care produc crizele de nervi. "In primul rand, angajatii trebuie sa recunoasca exact factorii declansatori ai crizelor de nervi, pentru ca atunci cand acestia apar sa incerce sa-i controleze. Este esential ca, atunci cand un angajat are o criza de nervi, sa nu actioneze pe baza ei, ci sa ia pauza cateva minute, pe care sa le petreaca singur si sa incerce sa se calmeze", spune Eduard Ezeanu.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani