Promotiile si alertele pe mobil, atractive pentru romani
Data publicarii: 14-05-2009 | MediaCele mai atractive solutii de mobile marketing pentru consumatorii romani sunt promotiile si alertele prin SMS, situatie similara celei de la nivel international, unde se prefera insa si cupoanele virtuale de reduceri.
In plus, site-urile pe mobil si bluetooth-ul urmeaza un trend ascendent, spre deosebire de MMS, a declarat Maia Novolan, general manager la Intertel, in cadrul evenimentului Mobile Marketing Conference, organizat de Evensys.
Potrivit managerului Intertel, la nivel global, cel mai frecvent utilizate aplicatii pe mobile advertising sunt cele de votare interactiva, trimiterea de mesaje publicitare si activitatile promotionale, iar cele mai mari rate de participare se inregistreaza pe segmentul de utilizatori cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani. Cele mai mari cresteri in domeniul publicitatii pe SMS vin din categoriile FMCG (53%), restaurante (37%), auto (38%) si articole de uz personal (34%). Cele mai mari rate de raspuns se inregistreaza pentru campaniile jucatorilor din auto si FMCG, tendinta care se manifesta si in Romania, unde ratele de raspuns pentru marketingul prin SMS variaza, in general, intre 5% si 25%. Pe de alta parte, Antonio Eram, CEO la Netopia System, spune ca mobile marketingul nu se mai reduce doar la SMS, motiv pentru care compania sa va lansa o platforma ce integreaza o serie de solutii de comunicare mobile. "Ofera capacitatea de a lansa o campanie in functie de scopuri, campanie pe care clientii o pot controla singuri", a explicat Eram.
Maia Novolan a notat evolutia utilizarii bluetooth-ului si a internetului pe telefonul mobil, concomitent cu multiplicarea site-urilor pe mobil. Managerul spune ca rata de raspuns in cazul unei campanii pe bluetooth este de 10-11%, mai mare decat multe dintre cele realizate pe SMS, iar la internetul pe mobil - de 1,5-3%. Tomas Zeman, CEO al companiei cehe Wirenode, a pledat pentru folosirea publicitatii pe versiunile de mobile ale site-urilor, explicand ca rata de click pentru publicitatea pe portaluri este de 3-6%, mai mare decat pentru site-urile web.
Romanii devin tot mai receptivi si la promotii. Marian Seitan, directorul general al Mediapost HitMail, a relatat ca rata de retentie a campaniilor pe baza de cupoane trimise prin telefonul mobil a fost anul trecut de 24%, in conditiile in care nu depasea 10% in 2006. Nu la fel de atragator este MMS-ul, a carui utilizare in marketing se reduce in Romania, in timp ce la nivel international creste. "Datele ANRCTI arata o scadere si pentru ca operatorii telecom nu sustin aceasta facilitate. In prezent, numai unul permite folosirea MMS-ului in marketing. In Franta sunt cresteri anuale, in volume, de 50%", a conchis Novolan. La modul general, mobile marketingul este pe un trend crescator, chiar si in criza, in contextul cresterii popularitatii telefoanelor mobile, numai in Romania vanzandu-se anul trecut aproximativ cinci milioane de aparate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani