Doar 21% dintre romani cauta preturi mai mici atunci cand fac cumparaturi
Data publicarii: 06-05-2009 | DiverseCirca 8 din 10 romani din mediul urban considera ca cel mai important lucru atunci cand fac cumparaturi este sa fie bine tratati de catre personalul magazinului. Totodata, aproape doua treimi dintre oraseni prefera sa gaseasca toate articolele pe care vor sa le achizitioneze intr-un singur magazin. In cazul planificarii cumparaturilor, cei mai multi dintre romani (75%) au o lista pe care o respecta in totalitate sau stiu ce le trebuie, in timp ce un sfert se decid direct la fata locului ce pun in cos.
"Constatam ca romanii sunt destul de orientati catre eficienta actului de cumparare. Nu numai ca obisnuiesc sa le planifice si sa se documenteze inainte, dar isi doresc sa nu dedice prea mult timp acestei activitati, preferand cumparaturile dintr-un singur magazin", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania referitor la studiul Shopping Monitor, noteaza Mediafax.
Sondajul mai arata ca doar 21% dintre oraseni sunt interesati in primul rand de pretul produselor si de cautarea reducerilor, a chilipirurilor sau a promotiilor. "Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari.
In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie", potrivit GfK. De altfel, femeile si varstnicii sunt mai interesati de pliantele promotionale primite la cutia postala. Potrivit studiului, 44% dintre persoanele intervievate tin cont de ce-au citit in pliante atunci cand merg la cumparaturi. Pe de alta parte, in magazine, romanii sunt putin interesati de a socializa cu alti cumparatori sau sa cumpere anumite bunuri pentru propriul "rasfat". Studiul Shopping Monitor se desfasoara anual in 12 tari din Europa Centrala si de Est. In Romania, datele au fost culese in noiembrie 2008, pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani