Doar 21% dintre romani cauta preturi mai mici atunci cand fac cumparaturi
Data publicarii: 06-05-2009 | DiverseCirca 8 din 10 romani din mediul urban considera ca cel mai important lucru atunci cand fac cumparaturi este sa fie bine tratati de catre personalul magazinului. Totodata, aproape doua treimi dintre oraseni prefera sa gaseasca toate articolele pe care vor sa le achizitioneze intr-un singur magazin. In cazul planificarii cumparaturilor, cei mai multi dintre romani (75%) au o lista pe care o respecta in totalitate sau stiu ce le trebuie, in timp ce un sfert se decid direct la fata locului ce pun in cos.
"Constatam ca romanii sunt destul de orientati catre eficienta actului de cumparare. Nu numai ca obisnuiesc sa le planifice si sa se documenteze inainte, dar isi doresc sa nu dedice prea mult timp acestei activitati, preferand cumparaturile dintr-un singur magazin", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania referitor la studiul Shopping Monitor, noteaza Mediafax.
Sondajul mai arata ca doar 21% dintre oraseni sunt interesati in primul rand de pretul produselor si de cautarea reducerilor, a chilipirurilor sau a promotiilor. "Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari.
In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie", potrivit GfK. De altfel, femeile si varstnicii sunt mai interesati de pliantele promotionale primite la cutia postala. Potrivit studiului, 44% dintre persoanele intervievate tin cont de ce-au citit in pliante atunci cand merg la cumparaturi. Pe de alta parte, in magazine, romanii sunt putin interesati de a socializa cu alti cumparatori sau sa cumpere anumite bunuri pentru propriul "rasfat". Studiul Shopping Monitor se desfasoara anual in 12 tari din Europa Centrala si de Est. In Romania, datele au fost culese in noiembrie 2008, pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău