Cum sa fiti eficient la locul de munca
Data publicarii: 04-05-2009 | HR/CariereRezultatele bune depind de organizarea timpului, de conditiile de lucru oferite de angajatori si de felul in care comunicati cu colegii. Daca la finalul zilei de lucru constatati ca nu ati facut mare lucru la serviciu si asta va deranjeaza, este cazul sa invatati sa fiti cat mai eficient in munca. Nu mai pierdeti vremea cu pauzele, cu discutiile sau cu navigatul pe Internet, stabiliti-va un program clar al intregii zile si incercati sa-l respectati cu fidelitate!
Cei care reusesc acest lucru se simt bine atunci cand pleaca de la serviciu, pentru ca au sentimentul datoriei implinite, si sunt si apreciati de superiori. In fond, care sef nu-si doreste un subaltern eficient? Expertii in resurse umane considera ca pentru cresterea eficientei in munca primul pas important pe care trebuie sa-l faca angajatul este sa realizeze ca timpul sau este "limitat si foarte pretios". Un alt pas esential este eliberarea de activitatile care ",mananca" timp si nu va aduc mai aproape de telul dumneavoastra.
Cereti feedback!
Ca sa nu munciti o zi intreaga si la final sa aflati de la seful dumneavoastra ca nu ati facut bine si ca, de fapt, ar fi trebuit sa procedati in cu totul alt mod, cel mai bine este sa cereti feedback. Pe parcursul zilei, mergeti la seful dumneavoastra si informati-l ce si cum ati facut la proiectul la care lucrati. Discutati permanent cu managerul, pentru a defini impreuna ce inseamna lucrul bine facut, care sunt caile de maximizare a eficientei si pe ce sprijin contati.
"Aplicarea unor principii de time management si monitorizarea progresului vor duce, fara indoiala, la cresterea eficientei", explica Viorel Apetrei, senior trainer&managing partner la compania de training si consultanta MTW Romania.
Instrumente de lucru bune
Eficienta in munca a angajatului nu depinde insa numai de acesta. Un rol important il au si instrumentele de lucru. Ileana Bartolomei, o tanara care si-a schimbat de curand jobul de redactor de la o editura la alta, spune ca la noul loc de munca are un calculator "care abia se misca" si care aproape ca-i face munca imposibila. "Eu lucram extrem de repede. I-am spus sefului meu ca daca as avea un calculator normal, nu o vechitura, ritmul meu de lucru s-ar dubla. Mi-a schimbat computerul si i-am dovedit ca aveam dreptate. In plus, eram si frustrata, pentru ca mi se parea, la finalul zilei, ca nu am facut nimic si ma tot invinovateam", povesteste tanara.
"Este evident ca eficienta activitatii unui salariat va depinde direct proportional de performanta echipamentelor cu care acesta lucreaza", subliniaza si Nevenca Doca, director executiv al departamentului de resurse umane de la Banca Transilvania.
Stres moderat
Pentru ca angajatii sa lucreze cu motoarele turate la maximum, ei trebuie sa fie sustinuti de seful direct. "Managerul sau liderul companiei are datoria sa creeze un mediu in care sa existe o presiune, rezonabila si justificata, cu obiective realiste. Absenta stresului sau un nivel ridicat al acestuia va duce la lipsa performantei si demotivarea angajatilor", spune Viorel Apetrei.
Expertii mai subliniaza ca un manager capabil va incerca sa descopere in ce conditii lucreaza mai bine un angajat si i le va pune la dispozitie. "Bineinteles, asta in masura in care stilul angajatului se potriveste cu mediul de lucru pe care vrea sa il creeze managerul", spune Marian seitan, managing director la agentia de marketing Mediapost Hit Mail.
Ce aveti de castigat
Rezultatele muncii eficiente se vad rapid. Aveti un randament mai bun, sunteti bine vazut de superiori si nu va veti afla pe lista celor ce urmeaza a fi concediati. "Practic, «beneficiarii» muncii unui angajat sunt compania, dar si angajatul, care va fi apreciat si rasplatit de aceasta", explica Nevenca Doca.
In plus, un angajat eficient face fata mult mai usor cerintelor suplimentare aparute ca urmare a preluarii sarcinilor unor fosti colegi dati afara. "Iar atunci cand se fac disponibilizari, randamentul este un criteriu foarte important", spune Marian seitan.
si Viorel Apetrei este de parere ca angajatii care isi fac treaba foarte bine, isi indeplinesc obiectivele si consuma cat mai putin din resursele limitate ale organizatiei "sunt intr-o pozitie mai buna in cazul in care se ajunge la restructurari si concedieri masive".
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani