Creste-ti valoarea pe piata muncii prin construirea unui brand personal
Data publicarii: 03-05-2009 | HR/CariereUn CV bine facut, alaturi de o scrisoare de intentie atent scrisa pot fi, in multe cazuri, suficiente pentru adjudecarea job-ului dorit. Dar, daca ai deja peste 10 ani de cariera in spate poti folosi un instrument mult mai puternic de impunere pe piata muncii: brandul personal.
Conceptul de brand personal are o istorie scurta, fiind un produs al secolului XXI. Dezvoltarea sa este in stransa legatura cu evolutia internetului atat prin marirea numarului de utilizatori, dar mai ales prin crearea serviciilor ce faciliteaza stabilirea de retele sociale si profesionale.
Mediul online a deschis oricui posibilitatea stabilirii unui brand personal, singurele lucruri necesare fiind o conexiune, determinarea de a-ti cladi o imagine solida si o idee clara asupra imaginii pe care vrei sa o cladesti.
Experti precum Dan Schawbel, autorul cartii "Me 2.0: Build a Powerful Brand to Achieve Career Success," defineste brandul personal ca modul in care te arati pe tine insuti celorlalti. Brandul trebuie sa fie puternic si usor de identificat astfel incat sa te diferentiezi de altii si sa lasi o impresie pozitiva asupra celor pe care nu-i cunosti.
"Brandul personal serveste ca protector al carierei in vremuri tulburi. Este, de asemenea, un instrument important de auto-reinventare pentru ca poti lega coerent reputatia si indemanarile deja dobandite de-a lungul anilor de activitate astfel incat oricine sa inteleaga intr-o maniera clara ca ai tot ce trebuie indeplinirii unei misiuni", spune Schawbel.
Un exemplu de brand personal de succes este cel cladit de Jim Stroud. Dupa ce a activat aproape 15 ani ca cercetator in resurse umane, Stroud si-a focalizat interesul asupra modului in care pot fi valorificate in interes propriu retelele sociale. Cu ajutorul lor, Stroud si-a construit un brand online sub titulatura "The Searchologist."
"Un Searchologist este un expert in cautarile online axate pe interese precise", explica Stroud. Prezenta sa activa in motoarele de cautare, retelele sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn etc) sau pe bloguri profesionale, l-au condus spre actuala functie de social-media development manager la EnglishCafe, comunitate de invatare a limbii engleze adresata profesionistilor din intreaga lume.
Primul pas in construirea unui brand personal este definirea clara a actualului loc in cariera si a tendintelor viitoare. "Cu cat definesti mai bine propria destinatie, cu atat mai usor iti va fi sa atragi atentia celorlalti asupra ta", spune Schawbel.
Pe langa faptul ca trebuie sa arate propriile abilitati si experiente profesionale, brandul trebuie sa comunice calitatile si valorile cu care vrei sa te afirmi: onestitatea, indrazneala, capacitatea de a-ti asuma riscuri etc.
Desigur, acestea se vor dovedi eficiente doar daca te caracterizeaza cu adevarat. De un real ajutor in acest sens poate fi apelul la contactele stabilite pana acum si obtinerea unui feedback din partea lor asupra modului in care ei te percep.
Schawbel accentueaza ca, la fel ca in cazul corporatiilor, un brand personal se contureaza cu mult efort si intr-un timp indelungat. Cu cat esti mai activ, fie printr-un blog propriu, fie prin implicarea in comunitati profesionale online, fie in marile retele sociale, cu atat brandul tau va fi mai puternic.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile