Comisia Europeana a simplificat procedurile de aprobare a ajutorului de stat
Data publicarii: 29-04-2009 | InternationalComisia Europeana (CE) a anuntat, miercuri, ca a adoptat un cod al celor mai bune practici pentru ajutoarele de stat si o comunicare privind procedura simplificata in acest domeniu, pentru a asigura o mai mare transparenta si previzibilitate a procedurilor respective.
"Pachetul de masuri de simplificare in domeniul ajutoarelor de stat va fi in avantajul intreprinderilor, permitand accelerarea procedurii de adoptare a deciziilor privind ajutoarele de stat, in special prin incurajarea unei mai bune cooperari, inca de la inceput, intre statele membre si Comisie. Adoptand Codul celor mai bune practici si Comunicarea privind procedura simplificata, Comisia si-a respectat promisiunea de a moderniza si simplifica procedurile in materie de ajutoare de stat", a declarat comisarul european pentru concurenta, Neelie Kroes.
Ambele texte propun intensificarea contactelor prealabile notificarii masurilor de ajutor ale statelor membre, astfel incat eventualele dificultati sa fie abordate intr-o faza incipienta a procesului.
De asemenea, ele prevad un set de instrumente de planificare imbunatatite atat pentru cazurile complicate, cat si pentru cele simple.
Codul celor mai bune practici prezinta in detaliu modul in care ar trebui sa se desfasoare efectiv procedurile in materie de ajutoare de stat, cu accent in special pe durata, transparenta si previzibilitatea acestora si cuprinde o serie de acorduri voluntare intre Comisie si statele membre, menite sa asigure proceduri mai simple si mai previzibile in fiecare etapa a investigatiei privind ajutoarele de stat.
Procedura simplificata urmareste imbunatatirea manierei de tratare de CE a cazurilor simple, precum cele care sunt in mod evident conforme cu instrumentele orizontale existente sau cu practica decizionala consacrata a Comisiei. CE doreste sa se asigure ca ajutoarele care sunt in mod evident compatibile cu normele in domeniul concurentei sunt aprobate in termen de o luna, in conditiile in care statele membre trimit o notificare completa.
In acest sens, comunicarea include o lista cu titlu ilustrativ a masurilor de ajutor, inclusiv a anumitor ajutoare pentru IMM-uri, ajutoare de mediu, ajutoare pentru inovare si ajutoare pentru salvare si restructurare, care pot, in principiu, face obiectul unui tratament simplificat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii