Avansul nu mai este o investitie riscanta
Data publicarii: 22-04-2009 | ImobiliarePe fondul crizei, clientii incep sa aiba mai multe drepturi si castiga tot mai mult teren in actul de negociere cu vanzatorii de locuinte noi. Astfel, daca in urma cu cateva luni vorbeam de contracte-standard, cu prevederi stricte sau termene care nu puteau fi negociate, in prezent dezvoltatorii sunt dispusi sa negocieze documentele semnate alaturi de client.
Banii pot fi recuperati
Exista cazuri in care dezvoltatorul se pregateste pentru astfel de situatii, in care un client, dupa achitarea avansului, nu reuseste sa obtina finantare pentru achitarea locuintei.
Eva Ilea, reprezentantul dezvoltatorului proiectului Phoenix Residence, ne-a spus ca "inainte de a fi oameni de afaceri, suntem totusi oameni, asadar incercam sa identificam solutii pentru fiecare situatie cu care ne confruntam". Concret, in antecontractele semnate de acest dezvoltator cu clientii a fost introdusa o specificatie potrivit careia, in cazul in care acestia din urma nu reusesc sa achite restul pretului, dezvoltatorul are libertatea de a identifica un alt client pentru respectiva locuinta, clientul initial recuperandu-si avansul achitat.
Dezvoltatorul preia rolul bancii
De asemenea, Florin Munteanu, account manager al Domus Stil, considera ca dezvoltatorii au devenit mult mai flexibili in relatia cu clientii. "Daca vorbim de cazul unei persoane care nu reuseste sa obtina finantarea necesara achitarii locuintei, dar a dat avansul, noi, in calitate de vanzator, incercam sa venim in ajutorul acesteia prin oferte de finantare proprii, care nu mai implica o relatie contractuala cu o institutie bancara", adauga reprezentantul Domus Stil. Tot despre o flexibilitate mai accentuata a dezvoltatorilor vorbeste si Vasilica Valcu, reprezentat al companiei imobiliare Apulum94.
Potrivit acesteia, "in contextul crizei si al blocajului pe piata creditelor bancare, dezvoltatorii incearca sa-si adapteze viziunea, fiind dispusi chiar sa negocieze anumite prevederi contractuale impreuna cu potentialul client". De altfel, adauga consultantul, este bine ca fiecare persoana, in calitate de client, sa analizeze cu atentie contractele sau antecontractele inainte de a le semna, pentru a evita situatii neplacute ulterior. "Diferenta intre situatia de acum si cea din urma cu cateva luni sau un an este aceea ca dezvoltatorii sunt chiar dispusi sa finanteze ei insisi achitarea locuintei pe care tot ei o vand", mai spune specialista Vasilica Valcu.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii