Avansul nu mai este o investitie riscanta
Data publicarii: 22-04-2009 | ImobiliarePe fondul crizei, clientii incep sa aiba mai multe drepturi si castiga tot mai mult teren in actul de negociere cu vanzatorii de locuinte noi. Astfel, daca in urma cu cateva luni vorbeam de contracte-standard, cu prevederi stricte sau termene care nu puteau fi negociate, in prezent dezvoltatorii sunt dispusi sa negocieze documentele semnate alaturi de client.
Banii pot fi recuperati
Exista cazuri in care dezvoltatorul se pregateste pentru astfel de situatii, in care un client, dupa achitarea avansului, nu reuseste sa obtina finantare pentru achitarea locuintei.
Eva Ilea, reprezentantul dezvoltatorului proiectului Phoenix Residence, ne-a spus ca "inainte de a fi oameni de afaceri, suntem totusi oameni, asadar incercam sa identificam solutii pentru fiecare situatie cu care ne confruntam". Concret, in antecontractele semnate de acest dezvoltator cu clientii a fost introdusa o specificatie potrivit careia, in cazul in care acestia din urma nu reusesc sa achite restul pretului, dezvoltatorul are libertatea de a identifica un alt client pentru respectiva locuinta, clientul initial recuperandu-si avansul achitat.
Dezvoltatorul preia rolul bancii
De asemenea, Florin Munteanu, account manager al Domus Stil, considera ca dezvoltatorii au devenit mult mai flexibili in relatia cu clientii. "Daca vorbim de cazul unei persoane care nu reuseste sa obtina finantarea necesara achitarii locuintei, dar a dat avansul, noi, in calitate de vanzator, incercam sa venim in ajutorul acesteia prin oferte de finantare proprii, care nu mai implica o relatie contractuala cu o institutie bancara", adauga reprezentantul Domus Stil. Tot despre o flexibilitate mai accentuata a dezvoltatorilor vorbeste si Vasilica Valcu, reprezentat al companiei imobiliare Apulum94.
Potrivit acesteia, "in contextul crizei si al blocajului pe piata creditelor bancare, dezvoltatorii incearca sa-si adapteze viziunea, fiind dispusi chiar sa negocieze anumite prevederi contractuale impreuna cu potentialul client". De altfel, adauga consultantul, este bine ca fiecare persoana, in calitate de client, sa analizeze cu atentie contractele sau antecontractele inainte de a le semna, pentru a evita situatii neplacute ulterior. "Diferenta intre situatia de acum si cea din urma cu cateva luni sau un an este aceea ca dezvoltatorii sunt chiar dispusi sa finanteze ei insisi achitarea locuintei pe care tot ei o vand", mai spune specialista Vasilica Valcu.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani