Publicitatea mondiala va intra in recesiune
Data publicarii: 15-04-2009 | MediaPotrivit estimarilor industriei, investitiile in reclame din intreaga lume vor scadea in 2009 cu 6,9%. Previziunile retelelor de media sunt tot mai pesimiste in ceea ce priveste incasarile din publicitate in 2009. Specialistii cred ca din 2010 industria isi va reveni.
Este o traditie pentru reteaua mondiala de media ZenithOptimedia, parte a grupului Publicis, sa prezinte in fiecare an estimari in ceea ce priveste veniturile din publicitate la nivel mondial pentru anii ce vor urma.
Numai ca, anul acesta, din cauza crizei financiare, specialistii grupului s-au vazut nevoiti sa-si modifice prematur previziunile.
In octombrie 2008 reteaua ZenithOptimedia se arata optimista in raportul lor anual care estima o crestere a investitiilor din publicitate cu 4%. Insa, reteaua a eliberat ieri un nou raport care estimeaza ca industria de advertising va scadea cu 6,9%.
Cu toate acestea, oficialii ZenithOptimedia cred ca, din 2010, majoritatea regiunilor vor incepe sa-si revina incetul cu incetul, cu exceptia Statelor Unite.
Potrivit raportului Zenith, noile previziuni sunt influentate de criza economica fara precedent. In plus, lipsa evenimentelor cum ar fi Jocurile Olimpice sau Campionatul Mondial de fotbal au un impact negativ asupra investitiilor publicitare de anul acesta.
Potrivit analizei ZenithOptimedia, Europa Centrala si de Est va avea cea mai acuta scadere, de 13,9%. Declinul este explicat de specialistii agentiei prin faptul ca in unele tari din aceasta zona, publicitatea se cumpara in moneda locala, care s-a depreciat din cauza crizei economice.
Publicitatea TV, scadere de 5,5%
Tarile din Europa de Vest vor inregistra si ele un declin al investitiilor: Franta (7,3%), Germania (5,5%), Italia (5%), Spania (10%) si Marea Britanie (8,7%).
In analiza retelei de media se precizeaza ca investitorii in publicitate si-au modificat strategiile de comunicare in functie de comportamentul de consum al oamenilor, care s-au indreptat spre achizitia produselor ieftine in locul celor premium. In plus, consumatorii cheltuiesc mai putini bani si isi petrec mai mult timp acasa, in fata televizorului.
Cu exceptia internetului, toate canalele de comunicare vor raporta scaderi. Publicitatea in ziare la nivel mondial va scadea de la 121 de milarde de dolari in 2008, la 107 miliarde in 2009, respectiv 102 miliarde in 2010. Publicitatea TV se va diminua cu 5,5% in acest an.
Online-ul, singura crestere
Investitiile in reclamele pe internet sunt singurele care vor fi pe plus. Potrivit raportului emis de ZenithOptimedia, publicitatea va avea o crestere modesta de 8,6% fata de explozia de 20,9% raportata in 2008.
Anul acesta se estimeaza ca industria de reclame online va atrage 54,2 miliarde de dolari. Dupa acest an dificil, cel mai probabil investitiile in advertisingul pe internet isi vor relua avantul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani