Adaosul comercial ridicat accentueaza scaderea consumului
Data publicarii: 14-04-2009 | EconomieComerciantii sustin ca pretul platit de consumator inglobeaza costuri de procesare, transport si marketing, care ridica pretul final al produselor. Adaosul ridicat la produsele alimentare, aplicat mult peste pretul la producatori, are un im-pact negativ asupra industriei alimentare, sustin specialistii industriei. "Pentru produsele din carne, adaosul comercial in cadrul magazinelor Cris-Tim nu depaseste 10%, deoarece materia prima pe care o utilizam provine din fermele proprii", a declarat Cosmin Tudor, director in cadrul companiei.
"In sectorul panificatiei, un producator are un profit de 1-2% pentru fiecare produs, in timp ce un comerciant are un profit de 50% pentru fiecare produs vandut", a declarat Aurel Popescu, presedintele Rompan.
In opinia acestuia, adaosul ridicat practicat de comercianti are un impact negativ asupra pretului de vanzare, care se reflecta in final intr-o scadere a vanzarilor. "In primele trei luni ale anului 2009, vanzarile de produse de panificatie au scazut cu 8% fata de perioada similara din 2007", spune presedintele Rompan, mentionand ca principale cauze adaosul comercial ridicat, dar si evaziunea fiscala si declinul economic general.
In industria vinului, de exemplu, evolutia pretului pe intreg lantul de achizitie arata ca, in cazul unui produs cu un pret la raft de 100 de lei, costul de productie reprezinta 38%, in timp ce costurile legate de marketing, livrare si distributie, inclusiv adaosul comercial, cumuleaza 27% din pretul final, iar restul de 35% reprezinta impozite si taxe platite la bugetul de stat, a declarat Ovidiu Gheorghe, presedintele Patronatului National al Viei si Vinului.
Cu toate acestea, comerciantii sustin ca pretul final platit de consumator inglobeaza numeroase verigi care se adauga lantului producator-comerciant. "Lantul pro-ductie-distributie in sectorul productiei agroalimentare a devenit din ce in ce mai sofisticat. De la producator si pana la raftul retelelor de magazine, produsul respectiv trece printr-o serie de verigi precum procesare, logistica, transport, depozitare, promovare si reclama, toate acestea insemnand costuri care se adauga la lant. In final, ajunge produsul pe raft, ingloband si costurile retailerului", a declarat Adrian Manolache, secretar general al Asociatiei Marilor Retele Comerciale (AMRC).
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii