Marketingul direct merge bine si pe timp de criza
Data publicarii: 03-04-2009 | AfaceriMarian Seitan, General Manager Hit Mail, crede ca domeniul in care activeaza va fi putin afectat de dificultatile economice din acest an. Seitan a vandut pachetul majoritar al firmei sale de marketing direct catre o companie franceza care ii va oferi resursele si cunostintele pentru a administra afacerea.
Marian Seitan sta putin crispat pe scaunul din biroul sau slab luminat din exterior. In timp ce povesteste, muta de colo-colo obiectele pe birou. Soarbe din cand in cand din ceaiul pe care ii place sa-l bea cu lapte, ca englezii, si cu un plic de zahar.
Vorbeste rar, aproape soptit. Spune ca punctul sau forte este seriozitatea: "Pot sa-i fac pe oameni sa aiba incredere in mine. Nu sunt deloc oportunist", declara Marian Seitan. Cu exceptia catorva luni de pe vremea studentiei, cand a lucrat la o firma franceza, el a fost toata viata patron, experienta pe care o apreciaza pentru ca "era un mediu de multinationala".
Direct marketing-ul din Romania detine o cota estimata de Marian Seitan la 4% din veniturile inregistrate de industria de marketing si comunicare.
Firma franceza aduce experienta
La aproximativ 12 ani de cand si-a facut firma, Seitan a fost contactat de compania frantuzeasca de marketing direct, Mediapost. In aprilie, anul trecut, seful Hit Mail a inceput sa discute cu francezii despre intrarea acestora in actionariatul firmei romanesti.
Astfel, la inceputul acestui an, Marian Seitan a acceptat sa vanda 60% din participatiunile Hit Mail, catre Mediapost, el ramanand cu restul de 40%. Seful Hit Mail a declarat ca tranzactia nu are nicio legatura cu criza economica si ca a decis sa vanda pentru ca "este bine sa ai un partener foarte puternic care sa te ajute in planurile de dezvoltare". In plus, cu ajutorul noului asociat, intentioneaza sa introduca pe piata din Romania mai multe proiecte noi.
Marketingul direct si cel online vor fi pe plus
In cei 12 ani de cand conduce compania, a invatat ca resursele umane, clientii si comunicarea sunt la fel de importante pentru ca afacerea sa functioneze.
In viziunea lui, criza va afecta mai putin industria de direct marketing decat alte domenii. "In toate cercetarile pe care le-am vazut in strainatate, direct marketingul era pe locul al doilea, dupa publicitatea online in ceea ce priveste evolutia in vreme de criza. Ambele vor fi pe plus anul acesta", e de parere Seitan.
Observand evolutia proiectelor din ultima perioada, el a simtit o scadere a acestora. Cu toate acestea, isi pastreaza optimismul, mai ales ca are sustinerea unei companii puternice. "Pozitia noastra pe piata va fi, in cel mai bun caz, aceeasi sau semnificativ mai buna dupa ce se termina criza, pentru ca acum avem acces la resurse si la know-how mai bune decat concurentii nostri in acest moment", argumenteaza Seitan.
Omul de afaceri mai are in Romania si alte firme in care apare ca actionar: Hit Online Marketing, Mail Services Marketing si Stiri Online Romania. Dar acestea sunt afaceri mici pe care se va concentra mai putin.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii