Marketingul direct merge bine si pe timp de criza
Data publicarii: 03-04-2009 | AfaceriMarian Seitan, General Manager Hit Mail, crede ca domeniul in care activeaza va fi putin afectat de dificultatile economice din acest an. Seitan a vandut pachetul majoritar al firmei sale de marketing direct catre o companie franceza care ii va oferi resursele si cunostintele pentru a administra afacerea.
Marian Seitan sta putin crispat pe scaunul din biroul sau slab luminat din exterior. In timp ce povesteste, muta de colo-colo obiectele pe birou. Soarbe din cand in cand din ceaiul pe care ii place sa-l bea cu lapte, ca englezii, si cu un plic de zahar.
Vorbeste rar, aproape soptit. Spune ca punctul sau forte este seriozitatea: "Pot sa-i fac pe oameni sa aiba incredere in mine. Nu sunt deloc oportunist", declara Marian Seitan. Cu exceptia catorva luni de pe vremea studentiei, cand a lucrat la o firma franceza, el a fost toata viata patron, experienta pe care o apreciaza pentru ca "era un mediu de multinationala".
Direct marketing-ul din Romania detine o cota estimata de Marian Seitan la 4% din veniturile inregistrate de industria de marketing si comunicare.
Firma franceza aduce experienta
La aproximativ 12 ani de cand si-a facut firma, Seitan a fost contactat de compania frantuzeasca de marketing direct, Mediapost. In aprilie, anul trecut, seful Hit Mail a inceput sa discute cu francezii despre intrarea acestora in actionariatul firmei romanesti.
Astfel, la inceputul acestui an, Marian Seitan a acceptat sa vanda 60% din participatiunile Hit Mail, catre Mediapost, el ramanand cu restul de 40%. Seful Hit Mail a declarat ca tranzactia nu are nicio legatura cu criza economica si ca a decis sa vanda pentru ca "este bine sa ai un partener foarte puternic care sa te ajute in planurile de dezvoltare". In plus, cu ajutorul noului asociat, intentioneaza sa introduca pe piata din Romania mai multe proiecte noi.
Marketingul direct si cel online vor fi pe plus
In cei 12 ani de cand conduce compania, a invatat ca resursele umane, clientii si comunicarea sunt la fel de importante pentru ca afacerea sa functioneze.
In viziunea lui, criza va afecta mai putin industria de direct marketing decat alte domenii. "In toate cercetarile pe care le-am vazut in strainatate, direct marketingul era pe locul al doilea, dupa publicitatea online in ceea ce priveste evolutia in vreme de criza. Ambele vor fi pe plus anul acesta", e de parere Seitan.
Observand evolutia proiectelor din ultima perioada, el a simtit o scadere a acestora. Cu toate acestea, isi pastreaza optimismul, mai ales ca are sustinerea unei companii puternice. "Pozitia noastra pe piata va fi, in cel mai bun caz, aceeasi sau semnificativ mai buna dupa ce se termina criza, pentru ca acum avem acces la resurse si la know-how mai bune decat concurentii nostri in acest moment", argumenteaza Seitan.
Omul de afaceri mai are in Romania si alte firme in care apare ca actionar: Hit Online Marketing, Mail Services Marketing si Stiri Online Romania. Dar acestea sunt afaceri mici pe care se va concentra mai putin.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani