Publicitatea bancara s-a axat pe economii
Data publicarii: 01-04-2009 | MediaReclamele bancilor comerciale s-au imputinat si au inceput sa promoveze in special depozitele. In perioada ianuarie - februarie 2009 au fost difuzate pe TV, radio si presa scrisa 6.260 de insertii publicitare ale bancilor, cu 46% mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Publicitatea la banci a incetinit "motoarele" la inceputul acestui an. Criza financiara a avut un efect puternic asupra instiutiilor de credit, care pe langa faptul ca au investit mai putini bani in reclama, si-au schimbat si strategia in ceea ce priveste produsele promovate. Astfel, institutiile bancare fie si-au invitat consumatorii sa faca economii cu dobanzi avantajoase, fie le-au propus credite cu sume mai mici, in loc de imprumuturi consistente pe termen lung.
La inceputul acestui an, reclamele la banci s-au imputinat pe toate mediile. Astfel, volumul brut de publicitate de pe TV a scazut, in perioada ianuarie - februarie 2009, cu 52% fata de aceeasi perioada a aceluias an, potrivit Alfacont Mediawatch. Nici celelalte canale de comunicare nu au stat mai bine, publicitatea din ziare scazand cu 54% , iar cea de la radio cu 65%.
BCR - Banca pentru locuinte a derulat o campanie puternica prin care isi invita clientii sa economiseasca pentru a primi, peste cativa ani, un credit pentru locuinta. BCR a avut cele mai multe insertii publicitare (2.100), pe TV, radio si presa scrisa.
Provident, promovare agresiva
Institutia financiara nebancara Provident a difuzat 985 de insertii, in presa scrisa, radio si TV a caror valoare, calculata la rate card (fara discounturi), este de 1,9 milioane de euro.
Provident a profitat de criza de faptul ca in acest an conditiile de creditare au devenit mai severe pentru a derula o campanie puternica pe toate canalele de comunicare pentru a face credite pe sume mai mici. Garanti Bank a lansat la acest inceput de an, in parteneriat cu magazinul Praktiker, o campanie care promoveaza utilizarea Bonus Cardurilor de cumparaturi. Reclama s-a facut in special pe radio, in-door si pe internet, dar nu si la TV.
Banci precum ING, Unicredit, Banca Romaneasca si Bancpost s-au intrecut in aceasta perioada in campanii la produse care ofera dobanzi avantajoase la depozite. Banca Romaneasca a lansat, inca din noiembrie 2008, produsul "Super Depozit"."Prin initierea acestei campanii, principalul obiectiv al Bancii Romanesti a fost acela de a-i determina pe romani sa constientizeze importanta economiilor personale", a declarat Lakis Couninis, director de retail si retea Banca Romaneasca.
ING a dezvoltat in ultima perioada doua campanii de publicitate: ING Depozit si ING card Cont'Rol. Acestea au avut parte de o promovare puternica pe toate canalele de comunicare, dar cel mai bine s-a vazut componenta outdoor: la metrou, mash-uri si in statiile de autobuz.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii