Studiu: femeile prefera barbatii cu masini scumpe
Data publicarii: 25-03-2009 | LifestyleUn studiu britanic arata ca femeile sunt atrase de barbatii cu un status social ridicat, in timp ce barbatii se ghideaza exclusiv dupa aparentele fizice. Un studiu al Universitatii din Cardiff (Tara Galilor) reliefeaza un fapt banuit pana acum de toata lumea, insa niciodata dovedit stiintific: femeile prefera un barbat care conduce o masina scumpa in dauna unuia care are o masina de duzina.
Cercetarea a fost condusa de doctorul in psihologie Michael Dunn si s-a bazat pe reactiile pe care le au femeile la vederea barbatilor aflati in acelasi cadru cu o masina de scumpa si cu una normala, observata des pe sosea. Femeile intre 21 si 40 de ani au fost nevoite sa aleaga intre doua fotografii, fara a sti care este rolul cercetarii: intr-una dintre acestea era un barbat care conducea un Bentley Continental, in cealalta acelasi barbat, dar de aceasta data intr-un Ford Fiesta. Majoritatea femeilor au ales fotografia cu barbatul din Bentley, studiul oamenilor de stiinta galezi aratand ca "femeile sunt mult mai interesate de un barbat care conduce o masina scumpa decat de unul care detine un autoturism comun".
Pe de alta parte, aceeasi cercetare a subliniat faptul ca barbatii aleg mai degraba o femeie care arata bine, indiferent de masina cu care aceasta se identifica. In principal, barbatii au ales fotografia in functie de trasaturile fizice ale femeii, si nu in functie de statusul social al acesteia.
"Exista o multime de probe care arata clar faptul ca femeile sunt influentata de status si de bogatie. Nu e un fenomen recent, dar acum a devenit clar si am aratat ca nu vorbim de un lucru pur anecdotic. Femeile prefera barbatii cu un status social ridicat deoarece acestea considera ca barbatul le aduce o viata buna si urmasi sanatosi. Se pare ca stereotipul femeii influentate de statusul unui barbat este adevarat. In plus, din punctul de vedere al evolutiei, are si sens. In schimb, desi numarul femeilor cu slujbe foarte bine platite creste, acest lucru nu are niciun efect asupra nivelului de atractie asupra unui barbat", concluzioneaza Michael Dunn.
In urma studiului publicat in ultimul numar al revistei British Journal of Psychology, cercetatorii au decis sa mearga mai departe cu analiza, sfatuindu-i pe barbatii aflati spre varsta a treia sa isi cumpere masini scumpe pentru a atrage femeile. "Aceste simboluri ale statutului au mari sanse sa elimine inconvenientele legate de inaintarea in varsta", afirma oamenii de stiintagalezi.
Telegraph via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani