Clientii ar trebui sa-si poata schimba operatorul de telefonie intr-o zi
Data publicarii: 24-03-2009 | DiverseClientii firmelor de telecomunicatii ar trebui sa-si poata schimba operatorul intr-o singura zi, in loc de 8,5 zile cat este media europeana pentru portarea unui numar de telefon mobil si de 7,5 zile pentru unul fix, a declarat, luni, comisarul european pentru telecomunicatii, Viviane Reding.
"Europa ar trebui sa fie mai ambitioasa in ce priveste drepturile consumatorilor de a-si schimba operatorul, cu pastrarea numarului de telefon. Cresterea puterii consumatorilor este benefica pentru cresterea competitiei pe piata, realizarea de investitii pentru marirea calitatii serviciilor si, totodata, preturi mai mici pentru toti", a precizat Reding.
Comisarul european a adaugat ca exista inca numeroase probleme la portarea numarului de telefon. Daca, de exemplu, in Malta si Irlanda portarea numarului de telefon se poate face intr-o singura zi, in Italia dureaza 15 zile, iar in Polonia 38.
"Este o situatie intolerabila, care distorsioneaza piata si pune cetatenii in dezavantaj. Doresc ca toti europenii sa-si poata schimba operatorul, pentru numere mobile sau fixe, intr-o singura zi", a explicat Reding.
In prezent, aproape 24 de milioane de numere fixe si 60,2 milioane de numere mobile au fost mutate de consumatori, ca urmare a introducerii reglementarii europene in ce priveste portabilitatea.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice