Clientii ar trebui sa-si poata schimba operatorul de telefonie intr-o zi
Data publicarii: 24-03-2009 | DiverseClientii firmelor de telecomunicatii ar trebui sa-si poata schimba operatorul intr-o singura zi, in loc de 8,5 zile cat este media europeana pentru portarea unui numar de telefon mobil si de 7,5 zile pentru unul fix, a declarat, luni, comisarul european pentru telecomunicatii, Viviane Reding.
"Europa ar trebui sa fie mai ambitioasa in ce priveste drepturile consumatorilor de a-si schimba operatorul, cu pastrarea numarului de telefon. Cresterea puterii consumatorilor este benefica pentru cresterea competitiei pe piata, realizarea de investitii pentru marirea calitatii serviciilor si, totodata, preturi mai mici pentru toti", a precizat Reding.
Comisarul european a adaugat ca exista inca numeroase probleme la portarea numarului de telefon. Daca, de exemplu, in Malta si Irlanda portarea numarului de telefon se poate face intr-o singura zi, in Italia dureaza 15 zile, iar in Polonia 38.
"Este o situatie intolerabila, care distorsioneaza piata si pune cetatenii in dezavantaj. Doresc ca toti europenii sa-si poata schimba operatorul, pentru numere mobile sau fixe, intr-o singura zi", a explicat Reding.
In prezent, aproape 24 de milioane de numere fixe si 60,2 milioane de numere mobile au fost mutate de consumatori, ca urmare a introducerii reglementarii europene in ce priveste portabilitatea.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii