La ce renunta romanii pe timp de criza?
Data publicarii: 16-03-2009 | LifestyleIn cazul in care criza le-ar afecta veniturile, 60,9% dintre romani ar reduce din bugetul alocat pentru excursii si calatorii, in vreme ce 56,6% ar renunta la obiectele de lux. Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele pe lista economisirii, pe ultimul loc aflandu-se alimentele. Aceasta este una dintre concluziile unui recent studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center in parteneriat cu Media XPRIMM, referitor la comportamentul de consum al romanilor si modul in care acesta este modificat de criza mondiala.
In ceea ce priveste comportamentul de consum pe fondul crizei financiare, mai mult de jumatate dintre romani (50,6%) vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum.
In cazul in care criza le-ar afecta veniturile, cei din provincie ar renunta in mai mare masura (59,1%) la obiectele de lux decat cei din Bucuresti care au inregistrat un procent de 50,7%.

In privinta comportamentelor de consum in perioada de criza, romanii au declarat:


Galatenii sunt cei mai hotarati (62,2%) in ceea ce priveste cumpararea acelorasi produse ca pana acum, dar in cantitate mai mica, urmati de braileni cu 60,0%.

Studiul a fost realizat in perioada 28 ianuarie - 10 februarie 2009, prin intermediul interviurilor telefonice efectuate cu ajutorul sistemului NIPO CATI Software. Cercetarea s-a bazat pe doua esantioane de tip multistratificat, multistadial si probabilist: un esantion de 812 persoane adulte (18 - 65 ani inclusiv) pentru Bucuresti si un esantion de 853 persoane adulte (18 - 65 ani inclusiv) pentru restul oraselor cu mai mult de 100.000 locuitori (Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara).
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii