Fraude in asigurari facute cu ajutorul service-urilor
Data publicarii: 16-03-2009 | AfaceriInfractiunile din sistem sunt comise de ambele parti, astfel ca si asiguratorii au parte de persoane care incearca sa-i insele. La nivelul lui 2008, daunele platite atat pentru Casco, cat si pentru raspundere civila auto au crescut in medie cu 47%, fata de 2007.
Totodata si nivelul sumelor de despagubiri frauduloase s-a marit. Astfel ca anul trecut 2% din valoarea daunelor pentru depagubiri au reprezentat fraude, in timp ce in 2007 procentul acestora era de 1,5%, arata estimarile companiilor din piata.
Reprezentantii Generali Asigurari au facut primul pas in dezvaluirea unei tentative de frauda venita chiar din partea unui fost reprezentant al autoritatilor publice. "Totul a inceput cu posesorul unui BMW, M. G., fost angajat al auto ritatilor publice, care a venit la noi cu un dosar de daune in care solicita suma de 8.000 de euro. Acesta a venit la dosar cu chitantele de reparatii completate de un anumit service", ne-a declarat Madalin Rosu, seful Serviciului de management al daunelor de la Generali Asigurari. Potrvit pagubitului, un Citroën l-a lovit din spate, proiectandu-i masina intr- un gard, sustinand astfel avarii atat in fata, cat si in spate.
"Potrivit dinamicii evenimentului, incidentul nu prea parea credibil. Dupa ce am trecut la verificari, am descoperit ca service-ul unde fusesera facute reparatiile era chiar al pagubitului", ne-a mai spus reprezentantul Generali Asigurari. Mai mult, la o verificare mai amanuntita s-a descoperit ca daunele frontale ale masinii erau vechi de un an si fusesera despagubite deja de catre Allianz Tiriac Asigurari.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani