Wolfram, oracolul online cu raspuns la orice intrebare
Data publicarii: 16-03-2009 | IT&CPentru Google, in momentul de fata liderul absolut intre motoarele de cautare online, se prefigureaza nori negri la orizont. Stephen Wolfram, un respectat om de stiinta din Marea Britanie, este hotarat sa atace pozitia gigantului Google printr-un serviciu mult mai complex, capabil sa raspunda precis la orice intrebare pusa de utilizatori.
Chiar daca ideea nu este cu totul noua, ea stand la baza Web 3.0 sau a internetului semantic, abordarea este, insa, cu totul diferita. In loc sa afiseze informatii indexate in servere, dupa un algoritm automat, Wolfram Alfa, "motorul computational de cunoastere" (computational knowledge engine) dezvoltat de Wolfram este capabil sa inteleaga limbajul natural si sa raspunda cu precizie la intrebari.
Bazandu-se pe algoritmi matematici si pe modele de cunoastere provenite din stiintele exacte, Wolfram Alpha poate fi comparat cu un creier electronic sau cu un oracol digital care stie mereu raspunsul corect.
Dupa lansarea oficiala din mai, Wolfram Alfa s-ar putea constitui ca puntea de legatura catre internetul semantic, etapa in care masa crescanda de informatii este interpretata de computer si livrata sub forma de cunoastere, nu doar ca set de date.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii