Cumparaturi pe internet
Data publicarii: 11-03-2009 | DiverseUn nou raport privind "Obstacolele in calea comertului electronic", prezentat de Meglena Kuneva, comisarul UE pentru Protectia Consumatorilor, demonstreaza popularitatea din ce in ce mai mare de care se bucura cumparaturile online in UE, insa avertizeaza ca obstacolele in calea comertului transfrontalier franeaza dezvoltarea acestora.
In general, consumatorii sunt satisfacuti de cumparaturile online. Pentru grupe de produse cumparate foarte frecvent, cum ar fi produsele IT si cele legate de divertisment si activitati recreative, satisfactia consumatorilor in legatura cu cumparaturile efectuate pe internet este, in medie, mai ridicata decat pentru comertul cu amanuntul in general. Intre 2006 si 2008, proportia de consumatori din UE care au cumparat cel putin un articol pe internet a crescut de la 27% la 33%. Raportul avertizeaza insa ca numeroase obstacole - lingvistice, practice si de reglementare, precum si probleme importante privind lipsa de incredere - incetinesc dezvoltarea cumparaturilor online in UE.
Principalele probleme sunt: segmentarea geografica (majoritatea comerciantilor cu amanuntul inca isi desfasoara activitatea pornind de la ipoteza ca piata interna este compartimentata in functie de frontierele nationale, deci consumatorilor li se refuza vanzarile sau sunt redirectionati catre tara lor de origine); barierele lingvistice - o problema pentru majoritatea comerciantilor si consumatorilor; logistica - interoperabilitatea sistemelor postale si de plata, precum si dificultati de acces, cum ar fi penetrarea accesului in banda larga; obstacole care submineaza increderea consumatorilor - in special, reticenta legata de problemele de plata, livrare, reclamatii, aplicarea garantiilor, cereri de rambursare (servicii postvanzare), precum si probleme privind confidentialitatea. Consumatorii se tem ca dificultatile ar putea fi agravate in cazul tranzactiilor transfrontaliere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani