Berceanu declara ca banii europeni nu sunt suficienti pentru construirea de autostrazi
Data publicarii: 08-03-2009 | DiverseMinistrul transporturilor si infrastructurii Radu Berceanu a declarat pentru NewsIn ca fondurile europene nu sunt suficiente pentru a construi autostrazi, deoarece pentru anumite proiecte trebuie cumparate terenuri care, in unele cazuri, costa de doua ori mai mult decat proiectul.
"Trebuie sa se inteleaga ca nu este posibil sa construim autostrazi doar cu bani europeni. Nu sunt putini un miliard si ceva de euro de la UE pentru autostrazi care sunt prevazuti in planul septuar al UE 2007-2013, insa pentru unele proiecte este nevoie ca noi sa dam multi bani pentru cumpararea terenurilor, iar dupa aceea sa inceapa constructia. Ca exemplu, daca un proiect de autostrada costa 100 de milioane de euro, UE aloca 85 de milioane euro si Romania 15 milioane euro. La contributia Romaniei se adauga si despagubirile pentru exproprieri, care costa de doua ori mai mult decat autostrada , a exemplificat Berceanu.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat pentru NewsIn ca lucreaza la un plan national pentru autostrazi care va fi prezentat peste circa trei saptamani.
"Intentionam sa propunem un program de autostrazi in Romania, de fapt un plan national, ca cel pentru educatie, care sa fie semnat si aprobat de catre toata lumea. Avem nevoie de intelegere nationala" a spus Radu Berceanu.
Ministrul transporturilor si infrastructurii a declarat ca planul ar urma sa fie prezentat in aproximativ trei saptamani, dupa ce va fi supus spre analiza factorilor decizionali.
Radu Berceanu a afirmat recent la Miercurea-Ciuc ca va prezenta un nou concept de finantare a unor portiuni de autostrazi.
Berceanu a explicat ca este vorba de realizarea unor portiuni foarte complicate si foarte scumpe de autostrazi - cum ar fi Sibiu - Pitesti sau Sibiu - Rm.Valcea, care trec prin munti, tuneluri, viaducte - prin concesiune catre consortii internationale care sunt interesate.
Acesta a mai afirmat ca aceste consortii ar lua la pachet si portiuni deja existente, pe care le vor administra pe 20-25 de ani, dupa cum vor fi ofertele si licitatiile internationale care vor fi organizate.
Potrivit lui Berceanu, daca se va reusi schimbarea partiala a finantarii prin concesiuni, prin atragerea de alte fonduri, atunci vor ramane multi bani care ar putea fi utilizati pentru drumurile nationale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani