Publicitatea TV, in scadere cu 20% fata de 2008
Data publicarii: 03-03-2009 | MediaIncasarile din publicitate ale principalelor statii de televiziune din Romania sunt in scadere cu peste 20% fata de anul 2008, potrivit datelor ce iau in calcul perioada 1 - 15 februarie, furnizate de compania Media Hub.
Daca in prima jumatate a lunii ianuarie presa scrisa din Romania a fost pusa fata in fata cu o scadere deloc neglijabila a numarului de reclame, acesta nu a fost decat inceputul unei perioade delicate din punct de vedere financiar. In mod firesc, reducerii investitiilor in publicitatea din presa scrisa i-au urmat masuri de criza precum reducerile salariale si de personal, scaderea numarului de pagini si a tarifelor de rate-card, iar in unele situatii s-a luat chiar decizia extrema de inchidere a publicatiei, cum a fost, saptamana trecuta, cazul cotidianului Compact din trustul Ringier.
Posturile de televiziune din Romania nu sunt scutite nici ele de efectele negative ale crizei. Chiar daca, de la inceputul anului, singura veste proasta majora din piata a fost scaderea cu 20 de procente a salariului tuturor angajatilor trustului Intact, adica inclusiv pentru cei din Antena 1 si Antena 3, presiunea pe care criza economica o pune asupra pietei de media ar putea determina si alte masuri.
Sigur este, la aceasta ora, ca suma totala investita de publicitari in primele 15 posturi de televiziune din tara a fost, pentru primele 15 zile din februarie, de aproximativ 13,9 milioane de euro net, cu 21,3 % mai mica fata de cea investita in aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost alocate aproximativ 17,7 milioane de euro.
Anul 2009 inseamna insa nu doar o scadere a sumelor investite, dar si o schimbarea in ierarhia celor mai cautate posturi TV, dupa sumele incasate din publicitate. Astfel, daca in 2008, postul cu cele mai mari incasari in intervalul 1-15 februarie, Antena 1, figura cu o estimare neta de patru milioane de euro, primul loc in topul aferent aceleiasi perioade din 2009 revine postului Pro TV, dar cu incasari de 35% mai mici decat cele ale detinatorului primei pozitii de anul trecut. In aceeasi ierarhie, postul Realitatea TV, principala televiziune de stiri din Romania potrivit datelor de audienta, a urcat, in 2009, un loc fata de anul trecut, ajungand pe locul cinci dupa sumele incasate din publicitate.
Odata cu reducerea investitiilor in publicitatea TV a scazut, in mod firesc, si numarul de spoturi difuzate. In 2008, pentru perioada analizata, Antena 1 a difuzat aproximativ 5.900 de spoturi, in timp ce, in 2009, numarul reclamelor la acelasi post a ajuns la 3.831. Tot in intervalul 1-15 februarie, Prima TV a difuzat, in 2009, cu aproximativ 2.000 de reclame mai putin ca in 2008, iar Pro TV, cu 1.443.
Numarul total de spoturi difuzate, in perioada 1-15 februarie 2008, de principalele 15 posturi de televiziune din tara a fost de aproximativ 70.000, mai mare cu 18% fata de numarul de spoturi difuzate in aceeasi perioada in 2009.
Exista insa si posturi care au beneficiat de o crestere a numarului de spoturi difuzate. Kanal D, de pilda, a avut, in perioada 1-15 februarie 2009, cu 1.400 mai multe decat in acelasi interval de anul trecut, iar Acasa TV, cu 477 mai multe.
Potrivit estimarilor Media Hub, in 2009, pretul unui spot TV a scazut, in medie, cu 11 euro net pentru primele 15 zile din februarie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 243 euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii