Publicitatea TV, in scadere cu 20% fata de 2008
Data publicarii: 03-03-2009 | MediaIncasarile din publicitate ale principalelor statii de televiziune din Romania sunt in scadere cu peste 20% fata de anul 2008, potrivit datelor ce iau in calcul perioada 1 - 15 februarie, furnizate de compania Media Hub.
Daca in prima jumatate a lunii ianuarie presa scrisa din Romania a fost pusa fata in fata cu o scadere deloc neglijabila a numarului de reclame, acesta nu a fost decat inceputul unei perioade delicate din punct de vedere financiar. In mod firesc, reducerii investitiilor in publicitatea din presa scrisa i-au urmat masuri de criza precum reducerile salariale si de personal, scaderea numarului de pagini si a tarifelor de rate-card, iar in unele situatii s-a luat chiar decizia extrema de inchidere a publicatiei, cum a fost, saptamana trecuta, cazul cotidianului Compact din trustul Ringier.
Posturile de televiziune din Romania nu sunt scutite nici ele de efectele negative ale crizei. Chiar daca, de la inceputul anului, singura veste proasta majora din piata a fost scaderea cu 20 de procente a salariului tuturor angajatilor trustului Intact, adica inclusiv pentru cei din Antena 1 si Antena 3, presiunea pe care criza economica o pune asupra pietei de media ar putea determina si alte masuri.
Sigur este, la aceasta ora, ca suma totala investita de publicitari in primele 15 posturi de televiziune din tara a fost, pentru primele 15 zile din februarie, de aproximativ 13,9 milioane de euro net, cu 21,3 % mai mica fata de cea investita in aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost alocate aproximativ 17,7 milioane de euro.
Anul 2009 inseamna insa nu doar o scadere a sumelor investite, dar si o schimbarea in ierarhia celor mai cautate posturi TV, dupa sumele incasate din publicitate. Astfel, daca in 2008, postul cu cele mai mari incasari in intervalul 1-15 februarie, Antena 1, figura cu o estimare neta de patru milioane de euro, primul loc in topul aferent aceleiasi perioade din 2009 revine postului Pro TV, dar cu incasari de 35% mai mici decat cele ale detinatorului primei pozitii de anul trecut. In aceeasi ierarhie, postul Realitatea TV, principala televiziune de stiri din Romania potrivit datelor de audienta, a urcat, in 2009, un loc fata de anul trecut, ajungand pe locul cinci dupa sumele incasate din publicitate.
Odata cu reducerea investitiilor in publicitatea TV a scazut, in mod firesc, si numarul de spoturi difuzate. In 2008, pentru perioada analizata, Antena 1 a difuzat aproximativ 5.900 de spoturi, in timp ce, in 2009, numarul reclamelor la acelasi post a ajuns la 3.831. Tot in intervalul 1-15 februarie, Prima TV a difuzat, in 2009, cu aproximativ 2.000 de reclame mai putin ca in 2008, iar Pro TV, cu 1.443.
Numarul total de spoturi difuzate, in perioada 1-15 februarie 2008, de principalele 15 posturi de televiziune din tara a fost de aproximativ 70.000, mai mare cu 18% fata de numarul de spoturi difuzate in aceeasi perioada in 2009.
Exista insa si posturi care au beneficiat de o crestere a numarului de spoturi difuzate. Kanal D, de pilda, a avut, in perioada 1-15 februarie 2009, cu 1.400 mai multe decat in acelasi interval de anul trecut, iar Acasa TV, cu 477 mai multe.
Potrivit estimarilor Media Hub, in 2009, pretul unui spot TV a scazut, in medie, cu 11 euro net pentru primele 15 zile din februarie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 243 euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice