Incetinirea economiei creste stresul si volumul de munca
Data publicarii: 25-02-2009 | HR/CariereVolumul de munca in companii a crescut ca urmare a crizei, au declarat 48% dintre angajatorii chestionati de institutia britanica Chartered Institute for Personnel and Development (CIPD) si compania de cercetare de piata KPMG, in cadrul ultimului studiu trimestrial. Un procentaj similar dintre acestia (46%) a mentionat ca nivelul de stres al angajatilor a crescut. Doua treimi dintre companiile britanice au fost nevoite sa isi reduca bugetul sau intentioneaza sa realizeze o redimensionare de buget.
Reducerile vizeaza cheltuielile cu transportul, beneficiile si posibilitatea de a lucra ore suplimentare. Trei sferturi dintre angajatorii privati au redus chetuielile legate de deplasarile in interes de serviciu, in timp ce doar 50% dintre cei din sistemul public au ales sa recurga la aceasta solutie. Doua treimi dintre angajatii din companii (66%) au fost nevoiti sa renunte la deplasarile in strainatate, fata de 38%, cati au fost in aceasta situatie in sistemul public. De asemenea, 62% utilizeaza tot mai des comunicarea prin intermediul teleconferintelor, iar 43% incurajeaza folosirea transportului in comun mai mult decat inainte de inceperea crizei.
Angajatii ramasi in cadrul companiilor ca urmare a disponibilizarilor realizate sunt, la randul lor, afectati, majoritatea specialistilor in resurse umane considerand ca actualul loc de munca nu este stabil. Totusi, nivelul de motivare a personalului pare sa nu se fi deteriorat, ceea ce ar putea indica un sentiment pronuntat de nesiguranta in ceea ce priveste serviciul sau o crestere a eforturilor manageriale de comunicare cu subordonatii. Majoritatea reprezentantilor companiilor au declarat, de altfel, ca, in prezent, comunica mult mai des cu angajatii decat inaintea declansarii crizei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău