In 2009, romanii dau bani pe mancare, bricolaj si cosmetice
Data publicarii: 23-02-2009 | EconomieMai multa mancare, preferabil ieftina, produse de tip bricolaj si cosmetice, dar mai putina imbracaminte, incaltaminte si electrocasnice, asa poate fi descris pe scurt comportamentul consumatorului roman in anul 2009.
Insa, chiar si in conditiile economice dificile ale acestui an, piata de retail va continua sa creasca, desi mai lent decat in 2008, se arata intr-un studiu al companiei poloneze de cercetare si consultanta PMR Publications.
"Este o situatie posibila, daca se ia in calcul faptul ca marile lanturi de hipermarketuri incearca sa le cumpere pe cele mai mici, pentru a domina piata. Se stie ca majoritatea populatiei se aprovizioneaza cu strictul necesar din aceste magazine, cel putin in orasele mari ", a declarat pentru Gandul Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara (FSIA).
La aceasta crestere ar putea contribui din plin si aplicarea codului de bune practici, prin ieftinirea produselor alimentare cu aproximativ 10%. Reducerile de pret nu se vor simti insa mai devreme de trei luni de la aplicarea legii. "In momentul in care comerciantul va evidentia la raft toate taxele care pana acum erau incluse in pretul final, se va crea o concurenta intre supermarketuri. De aici va rezulta si o diferentiere vizibila de preturi pentru acelasi produs, in mai multe magazine", explica presedintele FSIA. Deocamdata, vanzarile de carne, lactate, legume si fructe au scazut cu aproximativ 10-15% in supermarketuri in luna ianuarie, remarca acesta.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile