In 2009, romanii dau bani pe mancare, bricolaj si cosmetice
Data publicarii: 23-02-2009 | EconomieMai multa mancare, preferabil ieftina, produse de tip bricolaj si cosmetice, dar mai putina imbracaminte, incaltaminte si electrocasnice, asa poate fi descris pe scurt comportamentul consumatorului roman in anul 2009.
Insa, chiar si in conditiile economice dificile ale acestui an, piata de retail va continua sa creasca, desi mai lent decat in 2008, se arata intr-un studiu al companiei poloneze de cercetare si consultanta PMR Publications.
"Este o situatie posibila, daca se ia in calcul faptul ca marile lanturi de hipermarketuri incearca sa le cumpere pe cele mai mici, pentru a domina piata. Se stie ca majoritatea populatiei se aprovizioneaza cu strictul necesar din aceste magazine, cel putin in orasele mari ", a declarat pentru Gandul Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara (FSIA).
La aceasta crestere ar putea contribui din plin si aplicarea codului de bune practici, prin ieftinirea produselor alimentare cu aproximativ 10%. Reducerile de pret nu se vor simti insa mai devreme de trei luni de la aplicarea legii. "In momentul in care comerciantul va evidentia la raft toate taxele care pana acum erau incluse in pretul final, se va crea o concurenta intre supermarketuri. De aici va rezulta si o diferentiere vizibila de preturi pentru acelasi produs, in mai multe magazine", explica presedintele FSIA. Deocamdata, vanzarile de carne, lactate, legume si fructe au scazut cu aproximativ 10-15% in supermarketuri in luna ianuarie, remarca acesta.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani