KPMG: Doar o treime dintre banci au planuri antidezastru
Data publicarii: 16-02-2009 | Finante-BanciDoar o treime dintre bancile si firmele de asigurari din Romania au un program de management al continuitatii afacerii (BCM) care sa raspunda provocarilor unui dezastru exterior companiei, potrivit unui studiu realizat de KPMG anul trecut. "Cu toate ca acest studiu este primul de acest tip pe piata financiara romaneasca, rezultatele erau oarecum previzibile: numai o treime dintre organizatiile participante au planuri de continuitate a afacerii implementate, care sunt testate si actualizate in fiecare an", afirma Aurelia Costache, IT Advisory partner.
Celelalte organizatii sunt in proces de dezvoltare si implementare a unui program de management al continuitatii afacerii. Cu toate acestea, primii pasi au fost facuti, avand in vedere ca, in cele mai multe cazuri, organizatiile financiar-bancare au implementat cel putin solutii de recuperare in caz de dezastru, si in special solutii de asigurare a functionarii infrastructurii IT, mai spune oficialul KPMG. De pilda, doar 13% dintre cele 25 de firme intervievate au bugete de continuitate a afacerii (BCM) realizate pe baza unei analize de evaluatre a riscului si de impact a afacerii in cazuri speciale.
"Incepand de anul trecut, ne confruntam cu o noua provocare, o plaga care fusese uitata in ultimii 80 de ani: o criza financiara aflata in plina desfasurare. Aceasta situatie evidentiaza si mai mult importanta unui management adecvat al continuitatii afacerii", se mai spune in studiu. Firmele care efectueaza astfel de analize in mod regulat sunt mai pregatite "pentru a oferi un raspuns prompt crizei mondiale". Conform BNR si CSA, bancile si asiguratorii trebuie "sa elaboreze planuri alternative, care sa le permita reluarea activitatii in cazul aparitiei unor situatii neprevazute. Functionarea planurilor alternative trebuie testata periodic, prin simularea operatiunilor pe sistemele de rezerva".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău