A scazut publicitatea in cotidiene si reviste
Data publicarii: 12-02-2009 | MediaIn ianuarie, numarul de reclame din ziarele centrale a fost mai mic cu 34% fata de cel din anul trecut. In prima luna a acestui an, presa scrisa a suferit de foame. Foame de publicitate. O suferinta pe care a trait-o alaturi de televiziuni, radiouri si site-uri.
In ianuarie, numarul de reclame aparute in ziarele centrale a fost de 2.519, cu 34,4% mai mic decat in aceeasi perioada a anului trecut. Volumul brut de publicitate, calculat pe baza tarifelor-lista, s-a ridicat la 3,95 milioane de euro, conform monitorizarilor Alfa Cont. Bugetul brut este cu 29,2% mai mic decat cel din ianuarie 2008.
In mare suferinta s-au aflat si revistele. Desi numarul de insertii publicitare a crescut cu 13,7% fata de anul trecut, volumul brut s-a redus cu 5,3%. Cresterea numarului de reclame in reviste se datoreaza faptului ca, in decurs de un an, piata s-a dezvoltat prin aparitia de noi titluri (mai ales pe segmentul glossy). Spre deosebire de prima luna a anului 2008, clientii au preferat sa cumpare in ianuarie 2009 spatii mai mici ca suprafata (module).
Astfel, suprafata de publicitate achizitionata in reviste a fost de 864.763 centimetri patrati, cu 13,3% mai mica decat cea din ianuarie 2008. Asa se explica faptul ca volumul brut de publicitate (exprimat in euro) a fost mai mic (cu 5,3%), in timp ce numarul de insertii a crescut (13,7%).
RTC Holding a fost prezent in ziare
Revistele glossy au fost cele mai afectate de criza care s-a instalat pe piata publicitatii. In ianuarie 2008, publicatiile Elle, Playboy, Avantaje si Unica se aflau in primele zece titluri cu cele mai mari venituri publicitare. In ianuarie 2009, aceste reviste lipsesc din top 10.
Companiile multinationale au fost extrem de zgarcite cu bugetele de publicitate alocate ziarelor si revistelor. In clasamentul primelor opt companii care au investit in reclamele din ziarele centrale se regaseste doar o singura multinationala: Automobile Dacia (23 de insertii in valoare bruta de 143.000 euro). Liderul topului este RTC Holding (49 reclame, 183.000 euro). Alti clienti care au preferat ziarele centrale au fost: Posta Romana, Altex, ARDAF si Banca Transilvania.
Topul clientilor care au investit in reviste este ceva mai populat de multinationale. L'Oreal, Hewlett Packard, Nestle si Procter&Gamble figureaza in topul celor mai activi advertiseri. Dar editorii au umblat puternic la discounturi (chiar si 60%) pentru a atrage pagini de publicitate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani