Brokeri si bancheri romani lupta sa ajunga soferi in strainatate
Data publicarii: 02-02-2009 | HR/CariereAngajatii romani spun ca resimt tot mai mult nesiguranta locului de munca, 75 la suta dintre acestia aplicand deja pentru un job in strainatate, desi numarul ofertelor externe a scazut considerabil in ultimele luni. In luna ianuarie s-au gasit numai locuri de munca pentru soferi de taxi in Anglia, chelneri si menajere pe vase de croaziera sau in Grecia. Cei mai multi aplicanti au fost romanii care au avut un job sigur si bine platit la firme de brokeraj, banci sau pe piata de transport si distributie. Datele au fost centralizate de Transylvania Jobs, societate care ofera consultanta si analizeaza miscarile de pe piata fortei de munca.
"Un caz recent este al unui angajat care castiga 3.500 euro pe luna la o companie din Targu Mures. Ramas fara job, a cerut 1.000 - 1.200 euro pe luna, acceptand sa mearga intr-o alta tara si sa lucreze intr-un alt domeniu. Ne-a spus ca are de platit rate la banca, in tara nu a gasit nimic, nici la companii din alte orase decat cel de resedinta. Oamenii ajung sa realizeze ca situatia este destul de dificila. In ianuarie 2009 am inregistrat cu 120% mai multi aplicanti pentru locuri de munca in strainatate, comparativ cu ianuarie 2008. Pentru aceste posturi aplicau de obicei persoane cu experienta in domeniile respective, acum avem solicitanti supracalificati. Din cauza numarului mare de cereri, competitia este din ce in ce mai grea, iar pretentiile legate de salariu si conditiile oferite au scazut foarte mult", a explicat Calin Stefanescu, managing director al societatii care a facut studiul.
Eleganta - criteriu de selectie primordial pentru postul de sofer
Stefanescu spune ca din cel mai recent grup de romani "exportati" pentru taximetrie in Anglia aproape jumatate erau fosti brokeri sau consultanti la banca. Englezii sunt incantati de noii angajati pentru ca au studii superioare si educatie aleasa, iar asta se vede in comportamentul lor fata de clienti si sefi. "Eleganta este una din principalele cerinte ale angajatorului. Cei care au lucrat 8-10 ore pe zi intr-un birou, au avut masina si telefon platite de companie, precum si numeroase alte avantaje isi dau seama ca nu au de ales. Faptul ca sunt supracalificati i-a determinat pe angajatorii englezi sa creasca exigentele. Spun ca au de unde alege", explica Stefanescu.
Pentru a ajunge sofer de taxi in Anglia, aplicantii trebuie sa aiba peste 25 de ani, permis de conducere de peste doi ani, sa cunoasca bine limba engleza si sa aiba autorizare PF (persoana fizica), fapt care ii si scuteste de plata taxelor in primii doi ani. Angajatorul achita biletul de avion, asigurarea si obtinerea autorizatiei. Saptamanal se fac incasari de circa 1.000 lire, din care jumatate ii raman angajatului dupa ce isi plateste comisionul la companie, intretinere si chirie, ceea ce inseamna ca poate ramane cu 2.000 lire pe luna.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău