Allianz-Tiriac, in razboi de uzura cu clientii care cer daune
Data publicarii: 02-02-2009 | AfaceriCriza financiara a determinat companiile de asigurari sa-si schimbe radical politica fata de clienti. Acestea folosesc tot felul de chichite birocratice pentru a nu mai plati daunele. Fenomenul se manifesta cel mai acut la despagubirile pentru accidentele auto, mai ales cand este vorba de o dauna totala. In aceste conditii, "Gardianul" si-a propus demararea unei campanii care sa descurajeze aceste practici, devenite tot mai frecvente in randul asiguratorilor.
Una dintre companiile care fac probleme la plata este Allianz-Tiriac Asigurari. Va prezentam mai multe cazuri de clienti lasati cu ochii-n soare de aceasta companie, desi aveau polite tip CASCO perfect valabile la momentul incidentului. O parte dintre acestia s-au adresat ulterior instantelor si au castigat procesele impotriva companiei de asigurari. Cu sentintele in mana, oamenii bat in continuare, fara succes, la portile unor companii hotarate sa nu scoata banii.
In zilele ce urmeaza Gardianul va publica un ghid al clientului de asigurari, pe care acesta sa-l urmeze atunci cand incheie o polita de asigurare. Motivul: in contract apar adesea clauze ascunse, menite sa-l dezavantajeze pe clientul care ar putea cere ulterioare daune. Este vorba de asa-zisele "francize ascunse" sau de plafonarea despagubirii, precum si de obligarea clientului de a-si repara masina doar intr-un anume service auto agreat de asigurator.
Primul caz este cel al societatii Inter Medico Servicii SRL din Bucuresti. Societatea respectiva a asigurat la Allianz-Tiriac un autoturism Volkswagen Polo, printr-o polita de tip CASCO, pentru avarii si furt, inca din octombrie 2006. Operatiunea de asigurare s-a facut prin intermediul unei firme de brokeraj din Pitesti. Timp de doi ani nu s-a intamplat nimic. In 28 octombrie 2008 s-a incheiat cea mai recenta polita de asigurare, cu numarul 400240602. Toate bune si frumoase pana la primul accident. De fapt, incident in parcare, cu pagube minore, survenit in data de 19 ianuarie 2009, cand firma proprietara a autoturismului asigurat se pregatea deja sa plateasca a doua rata CASCO pentru contractul anual in curs. Dupa ce a dus autoturismul la reparat, conducerea de la Inter Medico Servicii a aflat cu stupoare ca cei de la Allianz-Tiriac Asigurari refuza plata daunelor. Motivul,unul cat se poate de pueril: plata primei rate s-a facut cu o intarziere de doua saptamani, patronul cu drept de semnatura in banca fiind plecat in strainatate in perioada respectiva.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău