Cat de avantajoase mai sunt masinile cu motor diesel
Data publicarii: 29-01-2009 | AutoMotor pe benzina vs. motorina este dilema tuturor celor care se gandesc sa-si cumpere un automobil. In ultimii ani insa, fanii diesel-ului par sa fie din ce in ce mai putini. Argumentul forte, acela al consumului redus, este anulat, pe de o parte de cresterea pretului motorinei, acum sensibil mai mare decat al benzinei, pe de alta de aparitia unor motoare pe benzina aproape la fel de performante ca diesel-urile.
Daca in 2007 aproape jumatate din masinile comandate erau cu motorizari diesel, in 2008 numarul de autoturisme pe motorina a insumat mai putin de 40% din totalul masinilor noi vandute, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Pentru a vedea cat de avantajoase au mai ramas masinile pe motorina am comparat timpul de amortizare al unui Logan Diesel. Costurile au fost calculate pentru o exploatare medie de 15.000 km pe an, la un pret al combustibililor de 3,1 lei/litru pentru benzina si 3,4 lei/litru pentru motorina.
Pentru Dacia Logan, diferenta de pret intre varianta diesel si cea pe benzina este de 1.700 euro. Conform datelor tehnice afisate de producator, un Logan 1.4 MPI consuma in ciclu complet 6,9 litri/100 km, costurile anuale la un rulaj de 15.000 km fiind de 765 euro. Un 1,5 DCI are un consum mixt de 4,7 litri/100km, ducand costul anual pentru combustibil la 570 euro. Asadar, un posesor de Logan diesel obtine un avantaj anual la pretul combustibilului de 195 euro, ceea ce insemna ca diferenta de pret de 1.700 euro va fi amortizata in 8,7 ani.
Trebuie observat, insa, ca un diesel are un randament mult mai bun decat un motor pe benzina in exploatarea urbana. Astfel, folosind ca exemplu aceeasi marca, un 1,4 MPI are un consum urban de 9,4 l/100km iar un 1,5 DCI de 5,8 l/100km ducand avantajul posesorilor de diesel la 400 euro pe an si scazand amortizarea la sub 5 ani.
Raman in picioare, totusi, argumentele duratei de viata mai lungi a motoarelor diesel, care, se stie, se uzeaza mai greu decat cele pe benzina, si ale elasticitatii superioare, cuplul maxim obtinandu-se la o turatie mai mica, permitand exploatarea puterii motorului mai rapid si cu un uzaj mai mic.
Asadar, diesel-urile pot fi in continuare o alternativa buna pentru trei categorii de clienti: cei care parcurg un numar mare de kilometri pe an, cei care intentioneaza sa le utilizeze un numar indelungat de ani si cei care le folosesc mai ales in mediul urban.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman