Cat de avantajoase mai sunt masinile cu motor diesel
Data publicarii: 29-01-2009 | AutoMotor pe benzina vs. motorina este dilema tuturor celor care se gandesc sa-si cumpere un automobil. In ultimii ani insa, fanii diesel-ului par sa fie din ce in ce mai putini. Argumentul forte, acela al consumului redus, este anulat, pe de o parte de cresterea pretului motorinei, acum sensibil mai mare decat al benzinei, pe de alta de aparitia unor motoare pe benzina aproape la fel de performante ca diesel-urile.
Daca in 2007 aproape jumatate din masinile comandate erau cu motorizari diesel, in 2008 numarul de autoturisme pe motorina a insumat mai putin de 40% din totalul masinilor noi vandute, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Pentru a vedea cat de avantajoase au mai ramas masinile pe motorina am comparat timpul de amortizare al unui Logan Diesel. Costurile au fost calculate pentru o exploatare medie de 15.000 km pe an, la un pret al combustibililor de 3,1 lei/litru pentru benzina si 3,4 lei/litru pentru motorina.
Pentru Dacia Logan, diferenta de pret intre varianta diesel si cea pe benzina este de 1.700 euro. Conform datelor tehnice afisate de producator, un Logan 1.4 MPI consuma in ciclu complet 6,9 litri/100 km, costurile anuale la un rulaj de 15.000 km fiind de 765 euro. Un 1,5 DCI are un consum mixt de 4,7 litri/100km, ducand costul anual pentru combustibil la 570 euro. Asadar, un posesor de Logan diesel obtine un avantaj anual la pretul combustibilului de 195 euro, ceea ce insemna ca diferenta de pret de 1.700 euro va fi amortizata in 8,7 ani.
Trebuie observat, insa, ca un diesel are un randament mult mai bun decat un motor pe benzina in exploatarea urbana. Astfel, folosind ca exemplu aceeasi marca, un 1,4 MPI are un consum urban de 9,4 l/100km iar un 1,5 DCI de 5,8 l/100km ducand avantajul posesorilor de diesel la 400 euro pe an si scazand amortizarea la sub 5 ani.
Raman in picioare, totusi, argumentele duratei de viata mai lungi a motoarelor diesel, care, se stie, se uzeaza mai greu decat cele pe benzina, si ale elasticitatii superioare, cuplul maxim obtinandu-se la o turatie mai mica, permitand exploatarea puterii motorului mai rapid si cu un uzaj mai mic.
Asadar, diesel-urile pot fi in continuare o alternativa buna pentru trei categorii de clienti: cei care parcurg un numar mare de kilometri pe an, cei care intentioneaza sa le utilizeze un numar indelungat de ani si cei care le folosesc mai ales in mediul urban.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii