Sase strategii de succes pentru a supravietui crizei
Data publicarii: 21-01-2009 | HR/CariereIn contextul economic curent, job-urile sigure au devenit o raritate. Majoritatea angajatilor simt presiunea turbulentelor financiare si, daca doar cu cateva luni in urma stateau cu un ochi pe anunturile de angajare in speranta ca vor gasi o pozitie mai avantajoasa, acum se limiteaza la consolidarea si conservarea pozitiei actuale.
Tensiunea generata de directia neclara spre care se indreapta economia poate fi sursa multor greseli. Pentru a limita riscul unor decizii eronate, expertii de la Robert Half International, una dintre cele mai mari firme de consultanta in resurse umane, sugereaza cateva strategii simple.
1. Ramai deshis schimbarii. Reactia cea mai comuna a oamenilor cand lucrurile se precipita sau isi schimba cursul normal, este sa se agate de deprinderile obisnuite, cladite in timp si sa raspunda noilor provocari cu armele vechi. Insa, in timpuri incerte rezista doar indivizii care au o mare capacitate de adaptare. De aceea cei cu o minte deschisa, dispusa sa inteleaga noua configuratie a unei situatii, au prima sansa de supravietuire, fie ca e vorba de supravietuirea intr-o companie, fie de viata in general.
2. Fii atent la noile oportunitati. Trebuie sa ai in vedere ca schimbarile din organizatia in care lucrezi pot reprezenta o oportunitate de avansare. Daca din departamentul in care iti desfasori activitatea au plecat sau au fost concediate o serie de persoane cu functii cheie, ti se poate solicita preluarea mai multor responsabilitati ce se pot dovedi, in timp, scari spre promovare.
3. Nu iti supraincarca programul. Chiar daca sunt vremuri dificile, e bine sa iti stabiliesti granite precise intre munca si viata personala. Nu este niciodata o idee rea sa te oferi voluntar in rezolvarea unor sarcini ce in mod obisnuit nu sunt pe fisa ta de munca. Insa a lua asupra ta prea mult poate avea efect de bumerang, scazandu-ti eficienta atat in proiectele tale, cat si in cele luate suplimentar.
4. Pastreaza-ti mintea limpede. In mijlocul concedierilor sau reducerilor salariale este greu sa-ti mentii concentrarea asupra sarcinilor de serviciu. Desi este natural sa fii ingrijorat de job-ul tau sau de soarta companiei, evita sa faci o obsesie din gandul "ce se va intampla in continuare". Ramai atent la situatia companiei si actioneaza cand este necesar, dar evita sa te consumi in speculatii sau presupuneri.
5. Perfectioneaza-ti cunostintele. Dovedeste-te indisispensabil, pune-te la curent cu toate software-urile sau sistemele folosite in cadrul companiei, dezvolta-ti abilitatile de relationare cu publicul sau orice calitate valoroasa in interiorul organizatiei. Aceasta strategie se va dovedi folositoare nu doar in firma actuala, ci si in gasirea altui job, daca firma ta va sucomba. Dezvoltarea de noi abilitati se poate dovedi o plasa de siguranta intr-o piata a muncii agitata.
6. Fii pregatit pentru oportunitati din exterior. Indiferent de starea economiei, a monitoriza in permanenta ofertele venite din partea altor firme ar trebui sa fie o obisnuinta. Fii sigur ca CV-ul tau este actualizat si intretine reteaua de cunoscuti din domeniul in care activezi.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani